امام جمعه خدابنده:

لزوم جمع‌آوری خاطرات آزادگان ۸ سال دفاع مقدس شهرستان خدابنده

خاطرات آزادگان ۸ سال دفاع مقدس شهرستان خدابنده با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان این شهرستان جمع‌آوری شود.
کد خبر: ۸۷۳۰۰۲۶
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه خدابنده در گردهمایی و تجلیل از آزادگان شهرستان خدابنده با بیان اینکه در معرفی کردن دلاوریها و جانفشانی‌های آزادگان به نسل جوان کوتاهی کردیم، گفت: خاطرات آزادگان ۸ سال دفاع مقدس شهرستان خدابنده با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان این شهرستان جمع‌آوری شود.

سیدعلی طالبی افزود: خاطرات آزادگان برای ما کلاس درس است و ذکر خاطرات تمامی آزادگان لازم و ضروری است .

وی با بیان اینکه واژه آزاده و آزاد با یکدیگر تفاوت دارند، اظهار داشت: آزاد یعنی کسی که اسیر و زندانی نیست اما واژه آزاده مقدس است و آزاده کسی است که در قید بند شهوت و هوا، هوس و بندگی غیرخدا نیست، چه بسا کسانی که در زندان هستند ولی آزاده هستند زیرا در قید بند بندگی غیر خدا نیستند و دل به خدا سپرده‌اند.

امام جمعه خدابنده گفت: آزادگان اگر اسیر شهوت و بندگی غیرخدا بودند عزت پیدا نمی‌کردند، تصورش سخت و عذاب آور است که شکنجه‌های روحی، روانی و جسمی را تحمل می‌کردید و به دشمن بله نگفتید این نهایت آزادگی است.

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیان کرد: آزادگان الگوی آزادگی و مقاومت و ایثار هستند، ما در معرفی کردن دلاوریها و جانفشانی‌های شما به نسل جوان کوتاهی کردیم.

طالبی ابراز کرد: ننگ است که نوجوانان و جوانان ایران اسلامی از بازیگران و فوتبالیست‌های غربی الگوبرداری می‌کنند.

وی زندگی همراه با دروغ، ریا، دزدی، حرام و گناه را زندگی جدا از معنویت دانست و گفت: زندگی که همراه با این مسائل باشد به طور قطع رنگ و بوی معنویت ندارد و حیوانی است.

امام جمعه خدابنده خطاب به آزادگان افزود: شما الگوی جامعه، ذخیره‌های الهی و الگوی مقاومت هستید.

وی با بیان اینکه آزادگان باید اصول زندگی را رعایت کنند تا به الگویی برای دیگران تبدیل شوند، گفت: وظیفه ما این است زمینه را فراهم کنیم تا برای بهره‌گیری جوانان و نوجوانان شما خاطراتتان را بازگو کنید.

امام جمعه خدابنده با اشاره به اینکه حفظ این رشادتها مهم است و ثواب و اجر ویژه‌ای دارد، خاطرنشان ساخت: چه بسا آزادگانی که هنوز هم رنج می‌کشند و رنج‌شان از شهادت هم بالاتر است و همسران آنها صبر تحمل بالایی دارند و خود خدا پاداش آنها را می‌دهد.

ارسال نظرات