خبرهای داغ:
امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: اقتصاد مقاومتی در یک کلمه همان تقدس کار است و آینده دنیا را اقتصاد مقاومتی می تواند مدیریت کند.
کد خبر: ۸۷۳۰۰۴۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور امروز شنبه در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: برای اجرایی شدن این سیاست ها یکی از محوری ترین مراکز، همین مراکز آموزش فنی و حرفه ای هستند.

 

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم اقتصادمقاومتی را خلاصه کنیم در یک جمله همان «تقدس کار» است، تصریح کرد: از همان دوران کودکی که پای منبر بزرگان می نشستیم، می شنیدیم که کار کردن عبادت است و هیچگاه در روایات و احادیث نخوانده و نشنیده ایم که گرفتن مدرک عبادت است.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب افزود: ارزش کار به حدی است که امیر المومنین (ع) وقتی از صحنه سیاست کنار گذاشته شد، سراغ کار رفت و خودش شخصا کار بدنی و فیزیکی می کرد و آن را عبادت می دانست و البته ثمره آن را نیز برای ریشه کن کردن فقر جامعه استفاده می کرد.

 

وی ادامه داد: در زمان پیغمبر اکرم (ص) نیز ایشان خودشان شخصا کار و از این طریق کسب درآمد می کردند.

 

حجت الاسلام محمدی پور گفت: روایتی دیگر از امام باقر (ع) وجود دارد که علی رغم ایشان تنومند بودند و کار کردن برای افراد تنومند مقداری سخت است، همراه و همگام با کارگرهایشان کار می کردند و در جواب کسی که ایشان را از این کار برحذر داشته بود، فرمودند: «اگر در این حال بمیرم در حال عبادت مرده ام».

 

وی تاکید کرد: تقدس کار موضوعی است که از قدیم در مکتب اسلام مطرح بوده است و اگر رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند به این  دلیل است که برگی از دین به ارزش های اسلامی خودمان اضافه شود.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب تصریح کرد: متاسفانه امروزه ارزش های غربی مقداری جایگزین ارزش های اسلامی ما شده و این معضلات را به بار آورده است.

 

وی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) گفت: ایشان فرمودند «اگر کسی آب و خاک در اختیار داشته باشد و بگوید من فقیرم مورد لعنت خداست» یعنی با ساده ترین امکانات هم انسان می تواند کاسب باشد.

 

حجت الاسلام محمدی پور یادآور شد: در گذشته، دانش آموزان تابستان ها را کار می کردند و حتی هزینه سال تحصیلی خود را تامین می کردند که اتفاق بسیار خوبی بود.

 

وی با تاکید بر توانمندی مجموعه فنی و حرفه ای گفت: متاسفانه هنوز در عموم جامعه رشته های فنی و حرفه ای آنگونه جا نیفتاده و این مشکلی است در جامعه وجود دارد و بیکاری ما نیز از همین جا نشات می گیرد.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب با تاکید بر تلاش برای فرهنگسازی و ترویج فرهنگ کار در جامعه گفت: در صحبت هایی که با فرمانداری شهرستان داشتیم، قرار بر این شد که افراد جویای کار را به فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی معرفی کنیم و سپس تسهیلاتی در اختیار آنها قرار گیرد که کاری را برای خود ایجاد کنند که اگر این روند به این شکل اتفاق بیفتد، کارهای خوبی می توان انجام داد.

 

وی با بیان اینکه ما هنوز در قدم های اول اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی هستیم گفت: طرز فکر غلطی که در جامعه ما وجود دارد و برخی معتقدند که کار تولیدی به صرفه نیست باعث چنین شرایطی شده است.

 

حجت الاسلام محمدی پور تصریح کرد: این افراد معتقد به به صرفه نبودن تولید و به صرف بودن فروش نفت و واردات اجناس از محل درآمد آن هستند. حتی برخی افراد معتقد کمبود آب داریم و هزینه کردن در بخش کشاورزی نیز به صرفه نیست.

 

وی افزود: متاسفانه دست هایی وجود دارد که باعث ایجاد این تفکر می شود و نمی گذارد که افراد در تولید چه صنعتی، چه کشاورزی، چه دامداری و... به نتایج خوبی برسند.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب تاکید کرد: برای آینده و شکوفایی کشور ما نیاز داریم که کارهای تولیدی رونق بگیرد و این باید هر چه قدر هم هزینه داشته باشد، اتفاق بیفتد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید این موضوع که کار ارزش است در سطح جامعه جا بیفتد و این همت مجموعه فنی و حرفه ای را می طلبد و ما نیز در بخش فرهنگی این موضوع تلاش خواهیم کرد تا نیت رهبر دلسوز انقلاب را که به آینده کشور فکر می کنند در این زمینه محقق کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی پور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مبارزه ای را آغاز کرده است که جهان استکبار شکست بخورد و اقتصاد اسلامی بر دنیا حکمفرما شود.

 

وی تصریح کرد: بنا به گفته یکی از کارشناسان، سال ها قبل اقتصاد کمونیستی شکست خورده و اقتصاد سرمایه داری نیز الان رو به اضمحلال است، لذا آینده دنیا را اقتصاد مقاومتی می تواند مدیریت کند که ریشه آن حرام بودن ربا و مقدس بودن کار است.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: دنیا را فقط اقتصاد اسلامی می تواند از بحرانی که در آن گرفتار شده است، نجات دهد و ماها در این مبارزه تمام عیار باید بازوهای پر توان رهبر معظم انقلاب باشیم که مبارزه ای که با پیروزی انقلاب شروع شده ادامه یابد.

 

وی اشاره ای به تحریم های داشت و تصریح کرد: مردم ما رنج تحریم ها را به خاطر سرفرازی آینده کشور تحمل می کنند و اینکه بتوانیم تمدن اسلامی را بر تمدن غربی به پیروزی نهایی برسانیم.

ارسال نظرات