خبرهای داغ:
توصیه آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری به نیروهای مسجدی:
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه روحانیت وبسیج نباید منتظر حضور جوانان در مساجد باشند گفت: فعالان مساجد خود باید به دنبال جذب جوانان و نوجوانان در مساجد باشند و یکی از این راه‌ها حضور فعال نیروهای انقلابی در فضای اینترنت است.
کد خبر: ۸۷۳۰۰۹۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

به گزارش بسیج ، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امروز در جشنواره روز جهانی مساجد در اهواز اظهار داشت: گزارش‌هایی که توسط ائمه جماعات مساجد برتر در اهواز و استان خوزستان ارائه شد که پیشنهاد می‌کنم این تجارب مورد توجه همگان قرار بگیرد چرا که ائمه جماعت فعال اگر چه هر کدام از راه‌های مختلفی کار خود را شروع کرده‌اند ولی اهدافشان یکسان است.

وی با بیان اینکه کارها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی مثل کمک در خرید جهیزیه سبب دلگرمی و جذب مردم می‌شود، افزود: طرح صالحین نیز در راستای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان انجام شده بنابراین فعالان مساجد به سراغ این دسته از افراد بروند و منتظر نمانند که آنها به سمت مساجد روی آورند. این طرح از اهواز آغاز شد و سپس در کل کشور گسترش یافت.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان کرد: اکنون در کل کشور و خوزستان وضعیت خوب، سازنده و نیز مسجدی پروری وجود ندارد بنابراین خوب است که ما برنامه‌ریزی کنیم و با پیگیری از راه‌های مختلف مانند مدارس بچه‌ها را به سمت مساجد جذب کنیم.

وی کارهای گروهی، توجه به بچه‌ها و همچنین اردوهای زیارتی را سبب ماندگاری این افراد بر بیعتشان با مساجد مطرح کرد و گفت: یکی از اقدامات مهمی که باید در مساجد انجام شود ورود به مبحث فضای مجازی و شبکه‌های وابسته به اینترنت است لذا پیشنهاد می‌کنم در مساجد بخشی در رابطه با تاسیس سایت برای مسجد و نیز برنامه‌های مرتبط با موبایل در زمینه جذب نوجوانان و جوانان ایجاد شود.

آیت‌الله موسوی جزایری عنوان کرد: همه‌جوره و در همه مساجد و نیز محله‌ها باید همانند یک فرد نگهبان مراقب باشیم به طوری که اگر مساجد برنامه‌های صحیحی در این زمینه نداشته باشند و به فکر جذب هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان نباشند ممکن است بچه‌ها دست به کارهای غیر دینی بزنند.

وی از دیگر شهرستان‌ها ورود به مباحث مرتبط با فضای مجازی و اینترنت را خواستار شد و افزود: تکنولوژی‌های امروزه در بازار در دسترس بچه‌ها هستند پس چه بهتر است که راه‌ها و فضاهای درست را به بچه‌ها نشان دهیم.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به برنامه ریزی برای ورود جدی مساجد به فضای مجازی گفت: به زودی متخصصانی که در این زمینه به مساجد و ائمه جماعت مراجعه می‌کنند که انشاالله فعالان مساجد آنها را مورد استقبال قرار دهند چرا که این موضوع مهمی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها