وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

توافق با روسیه برای ساخت ماهواره ملی سنجش از دور/اطلاعی از موضوع انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور ندارم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سفری که به روسیه داشتیم در همه ابعاد از جمله ماهواره توافق شد تا ماهواره ملی سنجش از راه دور با تمام مشخصات و چارچوب مورد قبول ما ساخته شود و مذاکرات انعقاد قرارداد در حال انجام است.
کد خبر: ۸۷۳۰۱۱۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمود واعظی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به انعقاد قرارداد پست با یکی از شرکت‌های خارجی درباره مستر کارت گفت: مذاکراتی که صورت گرفته درباره ویژن کارت است نه مَستر کارت، در جلسه‌ای که پست برای ارائه خدمات خود برگزار شده بود اعلام شد شرکتی قرارداد بسته با یکی از بانک‌ها که ویژن کارت وارد ایران شود و توزیع آن هم بر عهده پست باشد که تبدیل به ویژن کارت شد.

وی افزود: هیچ مذاکره‌ای برای مستر کارت نبوده و حتی ارتباط مستقیمی هم با پست ندارد مرتبط با شرکتی است که مجوز توزیع را گرفته و آنان باید توضیح دهند.

افزایش پهنای باند تا 4 هزار گیگابیت در ثانیه

وزیر ارتباطات و فناوری در ادامه درباره شبکه ملی ارتباطات گفت: کارگسترده‌ای صورت گرفت، دو سال زمان برد تا زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات ایجاد شود در این رابطه یکی از کارهای بزرگی که در رابطه با پهنای باند انجام شده ارتقا یافتن آن از 424 گیگ به 4000 گیگابیت است و اطمینان می‌دهیم که پهنای باند تا 10 هزار گیگابیت در ثانیه ارتقا ‌یابد تا در زیرساخت‌ها دیگر مشکلی نداشته باشیم.

واعظی افزود: اقدامات دیگری نیز در این زمینه این بود که کل کشور را به 4 منطقه تقسیم کرده و مرکز تبادل ترافیک را در تهران، تبریز، مشهد و شیراز قرار دادیم، پهنای باند داخل را از باند خارج جدا کردیم و از سوی دیگر تعرفه اینترنت را کاهش دادیم.

وزیر ارتباطات و فناوری تاکید کرد: تولید محتوای داخل یکی دیگر از برنامه‌های جدی ما است، مردم بعد از دریافت شبکه ملی اطلاعات آنچه که دریافت خواهند کرد امن با کیفیت بالا و تعرفه پایین دریافت کنند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره انتقال سرور تلگرام از روسیه به ایران افزود: بنده از اینکه سرور تلگرام به ایران انتقال یابد مطلع نیستم، نمی‌دانم این اطلاعات را از کجا می‌آورند کسی که باید مطلع باشد من هستم.

سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 900 میلیارد ریالی در بخش ارتباطات

واعظی یادآور شد: در سه سال گذشته 2300 میلیارد ریال در حوزه ICTدو هزار و 300 میلیارد ریال در استان مرکزی سرمایه‌گذاری شده که یک هزار و 100 میلیارد ریال آن در یک سال گذشته بوده و یک هزار و 900 میلیارد ریال دیگر هم تا پایان دولت یازدهم سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری درباره ماهواره ملی و توافق صورت گرفته با مسکو گفت: در سفری که به روسیه داشتیم در همه ابعاد از جمله ماهواره توافق شد تا ماهواره ملی سنجش از راه دور با تمام مشخصات و چارچوب مورد قبول ما ساخته شود و مذاکرات انعقاد قرارداد در حال انجام است.

بهره‌مندی روستاهای کشور از اینترنت تا پایان عمر دولت

وی افزود: 500 تا 600 روستا در استان مرکزی تا حدود سه ماه آینده به اینترنت متصل می‌شوند، 257 روستا هم اکنون دارای اینترنت هستند و 218 روستا در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی و تا پایان دولت یازدهم همه روستاهای بالای 15 خانوار نیز از اینترنت برخوردار می‌شوند.

کاهش شکاف دیجیتالی هدف دولت در  حوزه ارتباطات

واعظی ادامه داد: بین 300 تا 350 میلیارد تومان برای اینترنت روستاها سرمایه‌گذاری می‌کنیم که این کار صرفه اقتصادی ندارد اما این کار را می‌کنیم تا شکاف دیجیتالی را کاهش داده و مانع مهاجرت افراد از روستا به شهر شویم.

وزیر ارتباطات و فناوری تصریح کرد: در حال حاضر ارائه خدمات به سوی اینترنتی شدن پیش می‌رود و ما باید تلاش خود را در راستای ایجاد سلامت الکترونیک در کشور مضاعف کنیم، آموزش‌های متعددی از طریق اینترنت انجام می‌شود و روستائیان نیز باید از این آموزش‌ها برخوردار شوند؛ به جد به دنبال این هستیم تا سلامت الکترونیک را نیز در روستاها داشته باشیم.

وی افزود: برای بهره‌مندی روستائیان از خدمات الکترونیک، روستاها و مناطق محروم نیز پست‌ بانک‌ها ماموریت پیدا کردند تا با ارائه وام‌های کم‌بهره کسب و کارهای کوچک را رونق بخشند، توجه به روستاها و مناطق محروم از خدمات تکنولوژی و اینترنت جزو سیاست‌های دولت است، اینترنت پرسرعت شهر اراک نیز در سفر رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار