قیمت نفت خام آمریکا طی هفته گذشته 9 درصد و نفت برنت 8 درصد افزایش یافت و در مجموع قیمت نفت خام در اندکی بیش از 2 هفته گذشته نزدیک به 25 درصد افزایش ارزش را تجربه کرد.
کد خبر: ۸۷۳۰۱۴۶
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافت و نفت خام آمریکا بیشترین افزایش هفتگی خود از ماه مارس را ثبت کرد و در اندکی بیش از 2 هفته گذشته نزدیک به 25 درصد افزایش ارزش را تجربه کرد.

تحلیلگران هشدار دادند که این افزایش‌ها با عوامل بنیادی بازار توجیه ندارد.

قیمت نفت خام از اوایل ماه آگوست تحت اثر گمانه‌زنی در مورد امکان مذاکره عربستان و دیگر اعضای اوپک برای فریز نفت، تقریبا 10 دلار افزایش یافته است.

تحلیلگران بانک مورگان استنلی طی یادداشتی نوشتند: «ما معتقدیم که بهبود عوامل بنیادی بازار دلیل اصلی افزایش قیمت‌های اخیر نیست...تقاضا برای نفت خام ضعیف است، سرعت تقاضا برای بنزین در سطح جهان کند شده است و واردات نفت خام چین احتمالا کاهش می‌یابد.»

هر بشکه نفت خام آمریکا با 30 سنت افزایش 48.52 دلار در هر بشکه فروخته شد. این نوع نفت طی هفته گذشته 9 درصد رشد داشت که دومین هفته متوالی افزایشی محسوب می‌شود.

بازار با کاهش تنها یک سنتی نفت برنت 50.88 دلار در هر بشکه بسته شد. نفت برنت به 51.22 دلار، بالاترین رقم در 2 ماه گذشته را ثبت کرد. نفت برنت طی هفته گذشته 8 درصد افزایش یافت و برای سومین هفته متوالی افزایش داشت.

جیم ریترباش، تحلیلگر بازار گفت: «ما احساس می کنیم که افزایش تقریبا 9 دلاری نفت در این ماه به آسانی به همین اندازه در ماه بعد کاهش یابد.»

«عامل تولید نفت آمریکا حضور کاهشی در بازار خواهد داشت چراکه تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور افزایش یافته است.»

ارسال نظرات