وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به عدم پرداخت پول گندم به برخی از گندمکاران گفت: دولت تنها برای 5 میلیون تن گندم پیش بینی شده بودجه در نظر گرفته بود اما با افزایش دو برابری این پیش بینی امیدواریم با تصویب لایحه از سوی مجلس بتوانیم تا دو ماه پول آینده بقیه گندم‌کاران را پرداخت کنیم.
کد خبر: ۸۷۳۰۱۴۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمود واعظی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ادارای استان مرکزی با اشاره به شرایط دولت یازدهم و آغاز فعالیت آن گفت: دولت تدبیر و امید در شرایطی روی کار آمد که کشور با شرایط بد اقتصادی مواجه شده و تورم به 40 درصد رسیده بود، اکثر بازارهای صادراتی بر روی صادرکنندگان ایران بسته و فعالیت در عرصه واردات نیز با چالش‌های بسیاری همراه بود.

وی افزود: ایران در روابط خارجی با بسیاری از کشورها با مشکلات و چالش‌های متعددی مواجه شده بود از سوی دیگر تحریم‌ها هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کرده و بسیاری از فعالیت‌های خوب تجار، اقتصاددانان و بازرگانان انجام نمی‌شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف و شعارها برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت گرفته است، دولت در این مدت تلاش‌های فروانی را برای کاهش مشکلات به کار گرفته است.

واعظی با اشاره به موضوعاتی پیرامون برجام گفت: آنچه که در برجام و مذاکرات حاصل شد، متعلق به مقام معظم رهبری، کلیت نظام و مردم است، اما متأسفانه برخی به اشتباه فکر می‌کنند که برجام توفیق دولت است، لذا با نادیده گرفتن این توفیقات دولت را تخریب می‌کنند در صورتی که هدف دولت و ملت صعود به قله‌های بالاتر است.

وی با تاکید بر رفع مسکلات معیشت مردم گفت: به دلیل شرایطی که با آن روبه رو هستیم در حال حاضر وضعیت قشر ضعیف و متوسط در کشور مناسب نیست ولی آنچه که مسلم است اینکه با راهبری‌های مقام معظم رهبری می‌توان از این گردنه به خوبی عبور کرد.

بیکاری 8 درصدی در شهرستان خمین

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیکاری اصلی‌ترین مشکل کشور است و دلیل آن تعطیل شدن بسیاری از فعالیت‌های صنایع است و بر این اساس ریل گذاری دولت فراهم کردن شرایط رونق اقتصادی و رفع موانع موجود است؛ هم‌اکنون مشکل بیکاری در استان مرکزی نگران‌کننده نیست، اما در خمین 8 درصد است که با توجه به اینکه شهر خمین زادگاه امام راحل است، باید این مسئله در سفر رئیس جمهور با جدیت پیگیری شود.

واعظی در ادامه گفت: اجرای درست سیاست‌های اقتصادمقاومتی نسخه حل مشکلات کشور است و از این‌رو بر این اساس برنامه ششم توسعه باز نویسی و تنظیم شد و تاکنون بر اساس همین سیاست‌ها رشد اقتصادی 4.4 درصد، صنعت 8 درصد و کشاورزی 4.2 درصد مثبت شده‌ است.

وی افزود: دولت تلاش دارد که تورم را پایین نگه داشته و رونق را افزایش دهد و باور داریم که اگر در شرایط رکود بمانیم گرفتاری‌های بیشتری به سراغمان خواهد آمد بنابراین فعالیت‌ها در این زمینه شروع شده و در چند ماه گذشته حدود یک هزار و 300 کارخانه و مراکز تولیدی مشکلاتشان حل شده است و 3 هزار واحد دیگر در دو ماه آینده مشکلاتشان حل و فصل می‌شود.

ایجاد بیش از 400 هزار شغل در کشور 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: امسال 21 درصد صادرات غیرنفتی افزایش یافته و 7 درصد کاهش واردات داشته‌ایم و تراز تجاری مثبت شده و این نتیجه 120 پروژه اقتصادمقاومتی تعریف شده در کشور است، پیش بینی بیش از 450 هزار شغل در کشور از دیگر اقداماتی است که دولت در دستور کار خود قرار داده است.

دولت به دنبال این است که در سیاست‌های اقتصادمقاومتی تصدی‌گری نداشته باشد و امور را به دست مردم و بخش خصوصی بسپارد؛ دولت 13 هزار و 500 میلیارد تومان حقوق و 3 هزار و 600 میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌کند و بودجه‌ای برای انجام کار جدید ندارد.

ماندن در شرایط رکود، گرفتاری‌های دیگری را گریبانگیر کشور می‌کند

واعظی با اشاره به عدم پرداخت پول گندمکاران از سوی دولت گفت: تاکنون دولت 11 میلیون تن گندم از کشاورزان در کشور خریداری کرده است که این میزان یک رکورد است ولی از آنجا که دولت پیش بینی کرده بود که پنج میلیون تن گندم خریداری کند در برنامه تنها بودجه پرداخت این میزان را در برنامه گنجانده بود ولی امیدواریم تا دو ماه آینده بهای گندم به گندمکاران پرداخت خواهد شد.

گروهی با تخریب دلت به دنبال مهندسی انتخابات هستند

وی با تائید بیانات دیروز خطیب جمعه تهران در خصوص اینکه دولت در سال پایانی باید کارها را با جدیدیت دنبال کند، گفت: زمان انتخابات را قانون مشخص کرده اما بسیاری از احزاب، گروه‌ها و برخی از رسانه‌ها از یک‌سال قبل کلید انتخابات را زده‌اند و به استقبال انتخابات رفته‌اند و تصور می‌کنند که با تخریب دولت، عملکرد و دستاوردهای دولت می‌توانند در انتخابات تاثیرگذار باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به افزایش خدمات در ارائه اینترنت پرسرعت به مردم خبر داد و گفت: تا پایان دولت یازدهم تمام روستاهای بالای 15 خانوار از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

واعظی درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات و فناوری در استان مرکزی در عمر دولت یازدهم گفت: افزایش شش برابری پهنای باند، افزایش 4.5 برابر شبکه انتقال افزایش هفت برابری مشترکین اینترنت پرسرعت، عملکرد دولت یازدهم در استان مرکزی در حوزه ارتباطات بوده همچنین دولت تاکنون دو هزار و 300میلیارد ریال در حوزه IT در استان سرمایه گذاری کرده و تا پایان عمر دولت نیز 110میلیارد تومان دیگر هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات