مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان:

7 یادمان شهدای گمنام استان سمنان در هفته دفاع مقدس سال آینده افتتاح می شود

کد خبر: ۸۷۳۰۲۱۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بابیان اینکه 32 یادمان شهدای گمنام در استان وجود دارد که از این تعداد 7 یادمان نیمه تمام است، گفت: در هفته دفاع مقدس سال آینده این یادمان های نیمه تمام تکمیل و افتتاح خواهدشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی، محمد حسن سلامی در نشست هماهنگی ساخت یادمان شهدای گمنام میامی در محل دفتر امام جمعه این شهرستان گفت: بسیاری از ارزش های بزرگ انقلاب و رمز های پیروزی پس از انقلاب در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است.

وی بابیان اینکه امروز همه باید از انقلاب اسلامی محافظت کنیم، افزود: امروز محافظت از انقلاب بسیار سخت تر پیچیده تر، عمیق تر از گذشته است.

سلامی افزود: درگذشته دشمن در دوران دفا ع مقدس روبروی ما مبارزه می کرد و ما به فضل الهی و به یاری خدا و وحدت ملت با حرکت در پشت سر رهبری توانستیم در مقابل دشمنی که تمام دنیا از آن حمایت می کرد پیروز شویم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه دشمنان ما امروز به شیوه های نا جوانمردانه ای تدین، فرهنگ مردم را هدف قرار دادند، تایید کرد: ما در جبهه های مختلفی در نبردیم ، یک جهبه عظیم آن فرهنگی، اجتماعی واعتقادی ملت است که در همه این جبهه ها چون دشمن در روبرو نمی جنگد مارا دچار آسیب کرده است .

آسیب های فرهنگ و اجتماعی در جامعه دیده می شود

به گفته وی، آسیب های فرهنگ و اجتماعی در جامعه دیده می شودو امروز این آسیب ها در روستا ها وشهرهای کوچک هم نفوذ پیدا کرده است.

سلامی بابیان اینکه امروز در جنگ سخت اقتصادی و سیاسی با دشمن هستیم، گفت: باید ملت یک ملت ارزش مدار، باور پذیر، علاقه مند به ارزش های انقلاب بمانندتا ارزش ها حفظ شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان وظیفه همه را مجاهدت در این میدان دانست وافزود: همه مردم به عنوان دلسوز انقلاب باید احساس تکلیف کنند و از ارزش های انقلاب پاسداری کنند.

گلزارشهدای گمنام رکانون فعالیت های فرهنگی مردم است

وی گلزارشهدای گمنام را کانون فعالیت های فرهنگی مردم دانست وگفت: این مکان ها باید برای دانش آموزان ، دانشجویان و جوان های ما کانون فرهنگی تربیتی برای این نسل باشد که می تواند یک کانون پربرکتی باشد.

سلامی افزود: از این جهت همه دلسوزان انقلاب در برابر همه دشمنی ها باید دلسوزی به خرج دهند که این جوان ها را از بسیاری از آسیب ها به برکت همین شهدا حفظ کنیم و فرزند انقلابی تربیت کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: هرجایی که شهید گمنام وجود دارد بسیاری از برکات فرهنگی ومعنوی انقلاب در آنجا بوجود می آید وزنده می ماند.

به گفته وی؛ موضوع شهدای گمنام به اینصورت شکل گرفت که هرمنطقه ای که مردم استقبال کردند، توانستند میزبان شهدای گمنام شوند .

سلامی افزود: در سراسر ایران هر جایی که این عزیزان به خاک سپرده می شوند با همت مسئولان، شهرداری ها و بامحوریت امام جمعه یادمانی برای شهدای کمنام ساخته می شود.

یادمان شهدای گمنام میامی در هفته دفاع مقدس سال آینده افتتاح می شود

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استانسمنان بابیان اینکه در استان سمنان 32 یادمان شهدای گمنام را داریم ، گفت: از این تعداد که بعضی از این یادمان ها در دانشگاها هستند 7 طرح نیمه کاره بوده که در حال رایزنی هستیم که با همت مسئولان این شهر ها به زودی در دو سال 95 و 96 و در هفته دفاع مقدس به اتمام برسانیم که یکی از این طرح ها یادمان شهدای گمنام میامی است.

کار ماندگار برای شهدای گمنام میامی انجام شود

حجت الاسلام قربانعلی صفائی نیز در این جلسه بابیان اینکه باید باخرد جمعی کاری ماندگاربرای شهدای گمنام این شهرستان انجام شود، گفت: باید از تمام ظرفیت های موجود از جمله خیرین، شورا وشهرداری، فرمانداری، استانداری برای ساخت این یادمان استفاده شود.

وی افزود: امروز نباید قول های بدون عمل داد واگر وعده ای برای تامین هزینه های ساخت این یادمان از طرف مسئولان داده می شود،باید عملی شود.

صفائی پور بابیان اینکه باید باهمکاری دستگاه ها ومردم این گلزار را کامل کنیم، تصریح کرد: باید گلزار شهدایی در خور شان شهدا درجهت برگزاری برنامه های فرنگی در این مکان معنوی داشته باشیم.

امام جمعه میامی به موقعیت شاخص محل دفع شهدای گمنام در منطقه گردشگری سه چنار اشاره کرد وگفت: باساخت حسینیه در کنار گلزار شهدا فرصتی خوبی برای برگزاری مراسمات و هدایت مسافران به آن محل و جمع کردن کمک های مردمی جهت تکمیل این بنااست.

وی افزود: ساخت حسینیه و فضاسازی این مسیر با کمک های مردمی و استاندار در روز کلنگ زنی این محل در حال اجرا است.

صفائی پور در پایان یادآورشد: شهدا به گردن همه ما حق دارندو نسبت به شهدا نباید ذره ای سهل انگاری کنیم.

ورودی میامی مسافران را به سمت گلزار شهدای گمنام هدایت کند

سرپرست فرمانداری شهرستان میامی نیز در این جلسه ضن تشکر از کارهای صورت گرفته شده با بیان اینکه برای ماندن ارزش های گذشته همه باید تلاش کنیم، گفت: باید این طرح ساخته شود و همانطور که طرح ها الویت بندی می شود باید ارزش هارا هم الویت بندی کرد.

محمد مهدی کریمی با اشاره به اینکه باید کمک کنیم مسافران را به این محل هدایت کنیم، افزود: علاوه بر جذب گردشگر می توانیم ارزش های خودرا به مسافران معرفی کنیم.

وی بابیان اینکه باید نگاه وسیع تری به محل گلزار شهدای گمنام باتوجه به محل ویژه ای که قرار دارد شود، عنوان کرد: می توان ورودی برای این شهرستان درست کرد که مسافران را از ورودی شهر به سمت گلزار شهدای گمنام هدایت کرد.

کریمی با اشاره به اینکه جمعیت میامی 5 هزار نفر نیست بلکه باتوجه مسافران عبوری از میامی 12 هزار نفر است، تصریح کرد: اگر نیم درصد از مسافران عبوری را به گلزار شهدای گمنام هدایت کنیم می تواند نقش موثری در جمع آوری کمک های مالی برای تکمیل المان شود.

سرپرست فرمانداری میامی مجموعه سپاه را مجموعه ای قدرتمند علاوه بر بحث امنیتی و ارزش ها دربحث اقتصاد دانست و افزود: سپاه می تواند شرکت های خصوصی که منع دولتی ندارندبرای سرمایه گذاری در شهرستان جذب کرده و این شرکت ها منابع مالی خود را تامین کنند ومبادله ارزش با کالا داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار