مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به ضرورت ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، گفت: آموزش اصول و مبانی زندگی اسلامی مورد توجه مؤسسات قرآنی باشد.
کد خبر: ۸۷۳۰۲۲۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شکری در دیدار با مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان سمنان به میزبانی دفتر خود در شاهرود، ضمن تاکید بر ضرورت ترویج شبک زندگی قرآنی، ابراز داشت: قرآن کتابی برای تمام اعصار و قرون است و راه و روش زندگی سعادتمندانه را برای ابناء بشر به ارمغان می آورد.

وی با اشاره به ساماندهی ۱۶ خانه قرآن شهری و ۳۱ خانه قرآن روستایی در سطح استان سمنان افزود: توجه به سبک زندگی قرآنی که در خطوط مبارک این کتاب آسمانی نقش بسته قطعا می تواند در یافتن راه سعادت برای اقشار مختلف مردم موثر باشد که امروز سازمان تبلیغات اسلامی با راه اندازی خانه های قرآنی به این موارد عنایت ویژه ای دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین فعالیت ۲۰ موسسه قرآنی زیر نظر این اداره کل را ظرفیتی مناسب برای ترویج سبک زندگی قرآنی دانست و خطاب به مدیران موسسات قرآنی و مربیان قرآن فعال در استان، گفت: استخراج راه، روش و منش زندگی قرآنی از لابلای آیات الهی و ترجمه آنها با سبک زندگی امروزی وظیفه و رسالت ویژه فعالان قرآنی در سطح جامعه است.

شکری تربیت بیش از دو هزار معلم قرآن در رشته های روخوانی، روانخوانی، مفاهیم، تجوید و ... را از دیگر برکات فعالیت موسسات قرآنی زیر نظر این اداره کل ذکر کرد و افزود: امروز با وجود هجمه سنگین فرهنگی دشمنان اسلام که با هدف دوری مسلمانان از ارزش های والای اسلامی مانند کلام الله مجید، نماز، حج، فرایض دینی و ... انجام می شود، باید بیش از پیش هوشیار بود تا در برابر این دسیسه ها لحظه ای غفلیت نکنیم لذا ما معتقدیم که قرآن بهترین سد و مقاوم ترین دیوار در مقابل این تهاجم فرهنگی است.

وی اشاره ای نیز به تربیت 40 آموزش یار، 15 داور و 20 ممتحن قرآن توسط دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی داشت و افزود: توسل به کلام الله مجید و ورود آن به زندگی قطعا می تواند راهی موثر در برابر هجمه دشمنان باشد و این امر باید مورد توجه موسسات قرآنی در سطح استان سمنان قرار گیرد همچنین باید دانست که برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآنی و اشاعه سبک زندگی قرآنی، آموزش قرآن از نونهالی می بایست مد نظر موسسات و مربیان قرآنی و همچنین خانواده های ما باشد.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان سمنان نیز در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه مناسب آموزش در این اتحادیه، گفت: جلسات توجیهی و دوره های آموزشی موسسات قرآنی سطح استان به خوبی پیگیری می شود که آخرین این دوره های آموزشی در مشهد مقدس و با حضور اساتید برجسته قرآنی برگزار شد لذا باید گفت موسسات قرآنی در به روز کردن اطلاعات خود اهتمام خوبی دارند.

محمد قاسمی بیان داشت: موسسات قرآنی همچنین نسبت به آموزش دادن قرآن کریم در مقاطع و روش های مختلف نیز اهتمام خاصی دارند که برگزاری مداوم دوره های حفظ، قرائت، روانخوانی، تجوید، معلم قرآنی، مربیان مهد، صدور گواهینامه و پایان دوره، تفسیر، حضور در مسابقات قرآنی و تربیت ممتحن و ... از جمله این فعالیت ها است.

وی افزود: موسسات قرآنی امروز با اخلاص و با بکار گیری تمام توان خود در راستای ترویج معارف دینی و قرآنی تلاش می کنند و در این بین حمایت مسئولان فرهنگی و اجرایی استان را قطعا نیازمند هستند چرا که تقویت این موسسات تقویت نهاد های فعال در زمینه قرآن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها