رئیس مجتمع آموزشی ،پژوهشی ، درمانی پیامبر اعظم(ص)هرمزگان گفت :تنها بخش فوق تخصصی هماتولوژی استان با مشارکت خیران در مرکز بیماریهای خاص ابوریحان واقع در این مجتمع راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۷۳۰۲۶۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرنگار ایرنا از بندرعباس، دکتر مهدی حسنی آزاد روز شنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز بیماریهای خاص ابوریحان یکی از مهمترین مراکز فوق تخصصی هرمزگان است و پیش از این خدمات PND ژنتیک، آزمایشگاه ،تزریق خون ،تزریق فاکتور و تزریق داروهای آهن زدا ، خدمات فیزیوتراپی ، دندانپزشکی و داروخانه به صورت سرپایی به 1350 بیمار تالاسمی و 216 بیمار هموفیلی این مرکز ارائه می شد.
وی افزود: اما با توجه به نیاز استان به بخش بستری هماتولوژی برای جذب پزشکان فوق تخصص خون در این استان و ارائه خدمات مطلوب به بیماران مذکور، راه اندازی بخش هماتولوژی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرار گرفت .
حسنی آزاد گفت: براساس تصمیم گیری های انجام شده ، بخش بستری هماتولوژی در طبقه سوم مرکز بیماریهای خاص ابوریحان با 19 تخت جهت ارائه خدمت به بیماران تالاسمی،هموفیلی و بیماران خونی راه اندازی می شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش مذکور توسط خیرین ساخته و توسط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تجهیز خواهد شد و امیدواریم که تنها بخش فوق تخصصی هماتولوژی هرمزگان تا بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد .
مجتمع پیامبر اعظم (ص) بندرعباس بزرگترین بیمارستان استان هرمزگان و یکی از بیمارستان های مرجع استان است که بیماران از سراسر استان جهت تشخیص و درمان به این بیمارستان مراجعه می کنند.
این مرکز آموزشی، تحقیقاتی، درمانی و بهداشتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است و به صورت دولتی اداره می شود.
طرح ابتدایی بیمارستان شهید محمدی در سال 1346 بعنوان بیمارستان 70 تختخوابی به تصویب رسید ولی در سال 1347 با تغییر به 222 تختخوابی ساخت آن شروع شد و در سال 1359 پس از اتمام بنای ساختمان،آغاز به کار کرد.
بازسازی این بیمارستان در سال 94پایان یافت و هم اکنون با حدود 450 تخت مصوب مشغول فعالیت است.
ارسال نظرات