خبرهای داغ:
مسؤول بسیج مساجد و محلات اصفهان:
پس از جدایی خلفا از مساجد پس از رحلت پیامبر، امام خمینی به همراه انقلاب اسلامی این روح را دوباره در جامعه اسلامی دمید
کد خبر: ۸۷۳۰۲۹۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، صلاح‌الدین مرادی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: بسیج مساجد و محلات در سالشکل گرفت.

وی افزود: حمایت، پشتیبانی، برنامه‌ریزی و کنترل برنامه‌ها به‌صورت غیرمستقیم با بسیج محلات است و پایگاه به‌ صورت مستقیم زیر نظر فرماندهی نواحی اداره می‌شوند اما از لحاظ طرح و برنامه‌ای و حمایت و مأموریتی با بسیج محلات ارتباط دارند.

این جشنواره در 3 سطح نواحی مقاومت بسیج در شهرستان‌ها، استان و کشور برگزار می‌شود و در آن یک گروه از ارکان مسجد شامل امام جماعت، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج، خادم مسجد، کانون فرهنگی و هیئت‌امنا برای معرفی به جشنواره کشور معرفی و تقدیر می‌شوندمسؤول بسیج محلات و مساجد اصفهان عنوان کرد: .

وی بیان کرد: برای تقویت مدیریتی پایگاه برنامه‌های آموزشی داریم و جشنواره‌های مختلفی از جمله خلاقیت و نوآوری را در سطح استان و سازمان برگزار می‌کنیم.

مرادی با اشاره به روز جهانی مسجد اذعان کرد: به مناسبت این روز فردا اولین جشنواره برترین‌های مسجد را اجرا خواهیم کرد که این جشنواره در سه سطح نواحی، استانی و سازمانی برگزاری می‌شود.

وی تأکید کرد: در این جشنواره رکن‌های مختلف مساجد شامل امام جماعت، فرمانده پایگاه، خادم مسجد، هیأت امنا و کانون فرهنگی مساجد با هماهنگی در راستای برنامه‌های مسجد و بر اساس شاخص‌های از پیش مشخص شده انتخاب شدند.

از سال 58 بسیج مساجد و محلات در حال فعالیت بود ما از نظر مدیریتی، این قشر از سال 89 شکل گرفته و برنامه‌های مختلف همچون برنامه‌های سیاسی، اجتماعی، بصیرت افزایی، اردوهای راهیان نور، برنامه‌های تابستانه و اوقات فراغت، یادواره‌های شهدا و اردوهای جهادی را اجرا می‌کند.مسؤول بسیج محلات و مساجد اصفهان خاطر نشان کرد: .

وی با بیان اینکه این برنامه برای اولین بار اجرا خواهد شد، متذکر شد: هدف از این برنامه شناسایی مساجد و هم‌افزایی ارکان آن، ترویج نقش بسیج و مسجد در محله، شناخت و معرفی کارتل‌های وحدت‌آفرین و الگوسازی برای سایر مساجد خواهد بود.

مرادی تصریح کرد: پس از جدایی خلفا از مساجد پس از رحلت پیامبر، امام خمینی به همراه انقلاب اسلامی این روح را دوباره در جامعه اسلامی دمید و مأموریت‌های مسجد احیا شد و امروز هم بر همین اساس در حال حرکت هستیم؛ دشمنان اسلام هم نقش مساجد را شناخته‌اند و به دنبال نابود کردن آن هستند.

وی ابراز داشت: از همه نواحی یک مجموعه را فراخوان کردیم که در مجموع 286 نفر معرفی شدند و این افراد و مجموعه‌های معرفی شده در کارگروه مربوطه ارزیابی صورت گرفت که سرانجام یک مجموعه و مسجد 6 نفره انتخاب شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها