استاندار کردستان از تامین زمین برای ایجاد باغ‌موزه دفاع مقدس در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۰۳۰۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اعلام این خبر افزود: زمینی در حاشیه رودخانه قشلاق که متعلق به امور آب استان است برای ایجاد باغ‌موزه دفاع مقدس در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه باید از تجارب استان‌های دیگر در طراحی و ساخت این باغ‌موزه استفاده شود افزود: امیدواریم هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس عملیات اجرایی باغ‌موزه دفاع مقدس آغاز شود.

زاهدی یکی از مهم‌ترین داشته‌های کشور را ارزش‌های دفاع مقدس دانست و اضافه کرد : جنگ تحمیلی و ارزش‌های دفاع مقدس که توسط مردم و رزمندگان فداکار آفریده شد موضوعی فراموش ناشدنی و ماندگار در تاریخ کشور است.

استاندار کردستان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و نهادها در قبال ارج نهادن به ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت دارند تأکید کرد: همه باید تلاش کنند که برنامه‌های هفته دفاع مقدس و آثار و تبعات فرهنگی آن به‌خوبی به جامعه منتقل شود.

وی خواستار برگزاری باشکوه مراسم‌های هفته دفاع مقدس در سراسر استان شد و یادآوری کرد: مجموعه برنامه‌ها باید درشان مردم کردستان و جان‌فشانی‌های ایثارگران باشد.

زاهدی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس و ارزش‌های آن نه یک پروژه بلکه یک پروسه ادامه‌دار و همیشگی است اضافه کرد: بسیاری از مسائل و رویدادهای دوران دفاع مقدس باقیمانده است که باید برای انتقال به نسل‌های آینده مکتوب شود.

وی در ادامه سخنان خود به تأثیر مکتوب سازی رویدادهای دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: سازمان‌ها و نهادهایی نظیر ارشاد اسلامی، شهرداری سنندج ، کانون پرورش فکری، فرمانداری سنندج، میراث فرهنگی و سازمان صنعت،معدن و تجارت در خصوص چاپ کتاب مربوط به دفاع مقدس همکاری کنند.

استاندار کردستان همچنین موضوع ایجاد یادمان شهدا در استان را موردتوجه قرارداد و افزود: معتقدم به‌جای ایجاد چندین یادمان کوچک در نقاط مختلف استان سعی شود در هر شهرستان یک یادمان ماندگار ایجاد کنیم.

زاهدی با بیان اینکه یادمان شهدا باید همیشه و در طول سال محل مراجعه مردم باشد تصریح کرد: فیزیک و نوع طراحی یادمان‌ها باید زیبا و جذب‌کننده مردم باشد.

وی اضافه کرد: راه دسترسی به یادمان‌ها باید به ترتیب اولویت ایجاد شود تا مردم هنگام مراجعه به آن یادمان‌ها دچار سختی و مرمت نشوند.

وی در پایان از تمامی دستگاه‌ها و نهادها خواست برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های هفته دفاع مقدس تلاش و همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات