فرماندار بیجار گفت: سال 84 به ازای هر 18 مورد ازدواج در بیجار، یک مورد آن به طلاق منجر می‌شد که این آمار در سال گذشته به 4 طلاق به ازای 18 مورد ازدواج افزایش یافت.
کد خبر: ۸۷۳۰۳۱۶
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بیژن زندیه صبح امروز در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی شهرستان بیجار که با حضور مدیرکل اجتماعی وفرهنگی استانداری در سالن شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، با اشاره به معضلات اجتماعی جامعه امروزی، اظهار کرد: اگر برای حل معضلات اجتماعی چاره‌ای اندیشه نشود چه بسا تبدیل به مشکلات امنیتی شود.

وی به طلاق به عنوان مهم‌ترین معضل و آسیب اجتماعی در جامعه کنونی یاد کرد و گفت: بحران طلاق ممکن است موجب تمایل به سمت اعتیاد و انجام دیگر امور آسیب‌زا شود.

زندیه ادامه داد: در یک جامعه اسلامی وجود آمار بسیار بالای طلاق نگران‌کننده بوده که بررسی علل و در نتیجه حل این آسیب اجتماعی نیازمند توجه بیشتری است.

فرماندار بیجار به آمار طلاق در سال 84 و 94 و رشد 27 درصدی آن در بیجار اشاره کرد و گفت: در سال 84 آمار طلاق 60 مورد و در سال 94 این آمار به 223 مورد رسیده است.

زندیه افزود: در سال 84 به ازای هر 18 مورد ازدواج، یک مورد آن به طلاق منجر می‌شد که این آمار در سال گذشته به 4 طلاق به ازای 18 مورد ازدواج افزایش یافت.

به گفته وی، در سال 84 ماهانه پنج مورد و در سال گذشته ماهانه 18.6 طلاق در سال اول زندگی در شهرستان بیجار ثبت شده است.

زندیه به علل طلاق و افزایش نگران‌کننده آن در جامعه اشاره کرد و گفت: اعتیاد، عدم مهارت‌های زندگی و عدم آموزش‌های قبل ازدواج می‌تواند از مهم‌ترین عوامل طلاق در بیجار باشد.

وی به ضرورت آموزش‌های قبل ازدواج به جوانان اشاره و بیان کرد: آموزش‌های قبل ازدواج و مشاوره‌هایی در این خصوص ازدواجی آگاهانه و موفق را برای جوانان در پی خواهد داشت.

فرماندار بیجار جابه‌جایی ارزش‌ها در جامعه و تبدیلآن به ضدارزش‌ها و بالعکس را از دیگر معضلات و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: چشم و هم‌چشمی، مباحث جنسی خارج از خانواده که از اهداف تهاجم فرهنگی است از نمونه‌های تبدیل ارزش به ضد ارزش‌هاست.

ارسال نظرات