دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان از اجرای طرح حمایتی صیانت محور در حوزه اعتیاد توسط سازمان‌های مردم نهاد در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۰۳۱۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سلیم کریمی صبح امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج، از اجرای طرح حمایتی صیانت محور در استان خبر داد و اظهار کرد: مجری این طرح سازمان‌های مردم نهاد هستند و دستگاه‌های اجرایی نقش حمایتی را در اجرای این طرح دارند.

وی در ادامه از ایجاد اشتغال به عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث در حوزه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد نام برد و گفت: در سال گذشته 7 طرح اشتغال‌زایی برای معتادین بهبود یافته در سطح استان اجرا و امسال نیز 14 طرح دیگر را پیشنهاد داده‌ایم.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، در سال گذشته برای 385 معتاد بهبود یافته با حمایت کمیته امداد امام خمینی زمینه اشتغال‌زایی فراهم شده است.

کریمی با بیان اینکه بسته حمایتی صیانت محور برای نخستین بار در کشور و به صورت پایلوت در چند محله و نقاط شهری در استان کردستان اجرا می‌شود.

به گفته وی، با توجه به اینکه مجری این طرح سازمان‌های مردم نهاد هستند اعتبارات به این سازمان‌ها از این به بعد در قالب ارائه بسته‌های اجتماعی صیانت محور اختصاص پیدا می‌کند.

کریمی صیانت‌محور بودن را از ویژگی‌های مهم این طرح دانست و خاطرنشان کرد: برابر نیاز محلی نیازسنجی‌ها صورت می‌گیرد و بر اساس این نیازسنجی‌ها طرح را در محلات مختلف استان اجرا خواهیم کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با بیان اینکه تمام طرح‌های دیگر در این بسته ترکیب شده است، افزود: در طرح اجتماعی محور، نیازسنجی انجام می‌گرفت و بیشتر روی پیشگیری تأکید می‌شد، اما در بسته صیانت‌محور تمام حوزه‌ها اعم از پیشگیری، درمان و حمایت به صورت همزمان دیده شده است.

به گفته کریمی، اقدامات پیشگیرانه، درمان، حمایت‌های اجتماعی، اشتغال و صیانت از خانواده معتادین، بهبود یافته و در معرض خطر از مباحث دیده شده در این بسته حمایتی است.

وی از برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی، اشتغالزایی، آموزشی، کارآفرینی و فروش و بازاریابی در قالب اجرای این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: استان کردستان هر چند در سطح کشور در زمینه اعتیاد و آلودگی به مواد مخدر وضعیت خوبی دارد، اما نسبت به گذشته وضعیت مطلوبی نداریم و باید با جدیت بیشتری در بحث مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد ورود پیدا کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان به سیاست‌های اعلام شده در بحث مبارزه با اعتیاد در کشور در قالب برنامه ششم اشاره کرد و گفت: باید ظرف چهار سال 25 درصد اعتیاد را در کشور و استان کاهش دهیم.

به گفته کریمی، اعتبارات حوزه پیشگیری از اعتیاد طی تفاهم‌نامه‌ای امسال در بین ادارات مبادله شده اما تاکنون به استان‌ها ابلاغ نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 20 درصد از اعتبار برنامه‌ها و اقداماتی که از سوی دستگاه‌ها و اداراتی مانند کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و غیره در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد انجام می‌شود از سوی ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری تأمین و 80 درصد نیز تعهد خود دستگاه‌های اجرایی است.

ارسال نظرات