بدحجابی از آثار مخرب ماهواره است که امر به معروف و نهی از منکر بسیار ضعیف عمل است لذا آثار مخرب ماهواره در روابط زناشویی، در تجمل گرایی و بسیاری از زمینه های دیگر تاثیر گذاشته و آمار طلاق افزایش یافت.
کد خبر: ۸۷۳۰۵۱۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزاش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی با بیان اینکه بیشترین پرونده های خشونت های خانوادگی در دنیا مربوط به ایران است، اظهار کرد: اولین اثر مخرب ماهواره در ایران و پخش فیلم های خشن با هدف ترویج خشونت در میان جوامع اسلامی و به ویژه ایران است تا به مرور قباحت رفتارهای خشونت آمیز در میان مردم شکسته شود و میان اعضای خانواده ها درگیری ایجاد کنند که باید رفتارهای خشونت آمیز در مراحل اولیه در خانواده ها کنترل و یا با مشاوره رفع شود و در غیر این صورت یک فاجعه و آسیب بزرگ به جامعه وارد می کند.

وی با بیان اینکه دومین اثر مخرب ماهواره سست شدن بنیاد خانواده است، افزود: نابودی و فروپاشی خانواده ها و رواج طلاق در جامعه هدف دشمن است که با ساخت فیلم های غیراخلاقی و نشان دادن مسائل منفی در پی دست یابی به این هدف هستند که حتی بسیاری از زوج ها از یکدیگر طلاق نگرفتند و در یک خانواده زندگی می کنند اما روابط آن ها سرد شده و در زیر یک سقف جدا از یکدیگر زندگی می کنند.

میراحمدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از آثار مخرب ماهواره و استفاده نادرست از اینترنت؛ افزایش دختران فراری از خانواده در کشور است که بخشی از این دختران به بهانه آزادی به کشورهای اروپایی پناهنده می شوند و تعدادی از آن ها نیز با فرار از خانواده در شهرهای دیگر و در شرایطی نامناسب زندگی می کنند.

امام جمعه گلوگاه تاکید کرد: سازمان آموزش و پرورش مسئولیت خطیری را برعهده دارد تا دانش آموزان را به مسائل دینی سوق دهد و با ارزش های اسلامی آشنا کند و از سوی دیگر تاثیرات مخرب ماهواره و اینترنت را برای آن ها آگاهی بخشی کند و همچنین صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران باید مانند یک دانشگاه عمل کند و با فیلم ها و برنامه های آموزنده ارزش های اسلامی را ترویج دهد.

میراحمدی با بیان اینکه بدحجابی یکی دیگر از آثار مخرب ماهواره است که در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر در ایران به عنوان جامعه اسلامی بسیار ضعیف عمل می کند، گفت: تنوع طلبی از آثار مخرب ماهواره است که در روابط زناشویی و در تجمل گرایی و بسیاری از زمینه های دیگر تاثیر منفی گذاشته و به همین دلیل آمار طلاق هر روز در کشور در حال افزایش است.

وی افزود: از دیگر اثرات مخرب ماهواره فاصله گرفتن مردم از ساده زیستی و زندگی معنوی است در حالی که زندگی معنوی موجب رشد و تکامل انسان می شود و با تبلیغات منفی ماهواره هر روز زندگی ها به سمت تجمل گرایی و خرید وسائل لوکس می رود که مردم با پرداختن به ظواهر زندگی از معنویات دور می شوند.

امام جمعه گلوگاه با بیان اینکه افزایش بی غیرتی، بی عفتی، بلوغ زودرس و بسیاری از موارد منفی دیگر از اثرات مخرب ماهواره است، عنوان کرد: همه باید برای مبارزه با ماهواره بسیج شوند تا این عامل مخرب را از جامعه اسلامی حذف کنیم و از طرفی برای مبارزه با اثرات منفی اینترنت نباید آن را حذف کرد زیرا این کار پاک کردن صورت مسئله است؛باید برای جلوگیری از جنبه های منفی آن حساب شده و با برنامه ریزی عمل کرد.

میراحمدی با اشاره به اینکه در سال جاری قرار است بهره برداری از سد گلورد آغاز شود و مردم و کشاورزان شهرستان گلوگاه به آب این سد نیاز دارند، تاکید کرد: استاندار و مسئولان استانی مازندران بدانند که اگر از سد گلورد بهره برداری شود و به شهرستان گلوگاه سهمی از آب آن تعلق نگیرد قطعا مردم این شهرستان اعتراض خود را به مقامات کشوری می رسانند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه در شرق مازندران یکپارچه، متحد و برادر هستند و هر سه شهرستان مشکل کم آبی دارند که باید در بهره برداری از سد گلورد همه بهره مند شوند.

امام جمعه گلوگاه اظهار کرد: امکانات بهداشتی در شهرستان گلوگاه بسیار کم است و یک بیمارستان مجهز و کلینیک تخصصی ندارد، مردم این شهرستان برای مداوا باید به شهرستان های دیگر بروند و هر چند وضعیت بهداشتی شهرستان های بهشهر و نکا از گلوگاه بهتر است اما همچنان وضعیت مطلوبی ندارد و مسئولان کشوری و استانی برای بهبود وضعیت مراکز بهداشتی شرق مازندران باید اقدامی اساسی انجام دهند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها