بنیاد برکت 200 میلیارد ریال اعتبار برای احداث یا تکمیل 58 کتاب‌خانه‌ عمومی اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۳۰۵۳۵
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، احداث یا تکمیل بیش از 58 کتاب‌خانه‌ی عمومی در 24 استان کشور را با 200 ميليارد ریال در دستور كار خود قرار داده است.

این کتاب‌خانه‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازنداران، هرمزگان، همدان و یزد احداث یا تکمیل خواهد شد.

این پروژه با مشارکت نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور انجام می‌شود و استان‌ها براساس نیاز آن‌ها به کتاب‌خانه‌های عمومی انتخاب شده‌اند.

بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، حدود 9 سال پیش به منظور محرومیت‌زدایی و توسعه‌ مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور و  با تأکید رهبر معظم انقلاب تشکیل شد. این بنیاد پیش از این در طرح‌های توانممندسازی اجتماعی و اقتصادی بسياري فعالیت داشته و اينك پروژه‌ی احداث و تکمیل کتاب‌خانه‌های عمومی را به منظور تسهيل دسترسي تمام اقشار جامعه به كتاب و افزايش كتاب‌خواني، در دستور کار خود قرار داده است.
ارسال نظرات