طی ۴ ماهه نخست امسال؛

۱۱ میلیون و ۵۵۲ هزار تن کالا از هرمزگان صادر شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از صادرات ۱۱ میلیون و ۵۵۲ هزار تن کالا طی چهارماهه نخست سال جاری از طریق گمرکات این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۰۵۸۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، خلیل قاسمی افزود: میزان صادرات محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل 68 درصد افزایش داشته است که این رقم نشان از افزایش صادرات دارد.

وی عمده محصولات صادراتی را میوه و تره بار، سنگ آهن، سنگ گچ، وازلین، پارافین، پسته، کاتد، قیرنفت، محصولات از آهن و فولاد و فورفورآل عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان متذکر شد: ارزش صادراتی محصولات استان دو هزار و 597 میلیون دلار است که 49 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: صادرات غیر نفتی به خصوص کالاهای صنعتی ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، وضعیت اشتغال در جامعه را بهبود خواهد ‌بخشید و سبب کسب درآمدهای ارزی برای تامین نیازهای وارداتی در کشور خواهد ‌شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تجارت پرداخت و گفت: بطور کلی تجارت منجر به افزایش تخصص و کارآیی در بخشهای صادراتی شده و در نهایت باعث تخصیص مجدد منابع از بخشهای غیرتجاری و غیرکارآ به بخش‌های تجاری می‌گردد که این پدیده می‌تواند به رشد تولید کمک نماید.

قاسمی در ادامه به اثرات جانبی رشد صادرات پرداخت و اظهار داشت: رشد صادرات بر رشد تولید اثرات جانبی نظیر افزایش بهره‌وری عوامل تولید، کارآیی در تخصیص منابع، پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تکنولوژی های نوین و همچنین فراهم آوردن امکان بهره‌گیری از صرفه‌های ناشی از مقیاس و افزایش تخصص نیروی کار را خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان عمده کشورهای هدف را امارات، عمان ، هند ، ویتنام و مالزی اعلام کرد.

ارسال نظرات