مدیرعامل پایانه های نفتی:

ظرفیت ذخیره سازی نفت خام افزایش می‎یابد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: با انجام مراحل ساخت مخازن 10 میلیون بشکه ای گناوه تا پایان امسال، ظرفیت ذخیره سازی نفت خام کشور افزایش می‎یابد.
کد خبر: ۸۷۳۰۶۴۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج،  سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران افزود: مخازن ذخیره سازی نفت خام گناوه پشتیبان صادرات نفت خام از جزیره خارگ است.

وی اضافه کرد: پروژه ساخت این مخازن به همت بخش خصوصی در دست اجراست که پیش بینی می شود ساخت آنها تا اواخر سال جاری ادامه پیدا کند.
موسوی پروژه احداث مخازن نگهداری نفت خام با هدف ظرفیت سازی و افزایش توان ذخیره را اقدامی استراتژیک برای استمرار و تداوم تولید پایدار نفت خام و تکمیل و ارتقای زنجیره ارزشی نفت در کشور برشمرد.
وی با اشاره به توانمندی نیروهای متخصص داخلی افزود: برای نخستین بار بخش خصوصی در زمینه ساخت مخازن در استان بوشهر حضور پیدا کرده و امید است با ساخت این مخازن نفتی جدید در شهرستان گناوه، برای پیشرفت و توسعه صنعت نفت ظرفیت ذخیره 10 میلیون بشکه نفت خام به ظرفیت کشور افزوده شود.
موسوی گفت: این مخازن قرار است علاوه بر ذخیره سازی نفت خام تولیدی مناطق نفت خیز، نفت تولیدی میادین غرب کارون را نیز که در برنامه افزایشی قرار دارد، ذخیره کند.
شهرستان گناوه درشمال استان بوشهر واقع است.
جزیره خارگ بعنوان بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور از توابع شهرستان بوشهر در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس قرار دارد.
ارسال نظرات