هدایت الله خادمی گفت: دولت نمی‌تواند در زمینه نفت و انرژی قراردادی را ببندد، دولتی که عمر فعالیت 4 یا 8 ساله دارد نمی‌تواند قراردادی را ببندد و شیوه ای را تغییر دهد که این شیو ه حاکمیتی است.
کد خبر: ۸۷۳۰۸۰۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: نسخه قراردادی باید برای همه مخازن در نظر گرفته شود نه اینکه مخازنی را به خارجی ها بدهیم که هیچ مشکلی ندارد، واگذاری مخازن  باید مورد بررسی قرار بگیرد  و این اقدامات درباره مخازنی شکل بگیرد که واقعا الان نیاز داریم مخازنی که مشترک هستندالبته  نه با این الگوی IPC .

وی با بیان اینکه  IPC و سایر قراردادهای نفتی را باید تصمیم حاکمیتی باشد نه دولتی و وزارتخانه‌ای افزود: اعتقاد دارم این الگوی IPC  شیوه جدیدی است که مسیر توسعه اقتصادی ایران و صنعت نفت را تغییر می‌دهد و گرنه یک گروه خاص نمی‌توانند چنین قراردادی را ببندند.

خادمی بیان داشت: دولت نمی‌تواند در زمینه نفت و انرژی قراردادی را ببندد، دولتی که عمر فعالیت 4 یا 8 ساله دارد نمی‌تواند قراردادی را ببندد و شیوه ای را تغییر دهد که این شیو ه حاکمیتی است.

عضو کمیسیون انرژی خاطر نشان کرد:  امیدواریم در جریان IPC اتفاق بدی نیفتد و این قراردادها اجرا نشود چون این قراردادها، برای مدت زمان یک قرن و نیم در نظر گرفته شده و ایران ملزم به برخی از تعهدات می‌شود.

خادمی در خاتمه افزود: در قراردادهایی با خارجی‌ها بسته می‌شود اگر مجلس نظارتی نداشته باشد نوعی دورزدن مجلس است که رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات