مهدي محمدي گفت: جهادگران در 32 استان كشور در حال خدمت رساني در مناطق محروم هستند.
کد خبر: ۸۷۳۰۸۱۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدي محمدي دبير مركز مطالعات جهادي بسيج سازندگي با بيان اينكه جهادگران در 32 استان كشور در حال خدمت رساني در مناطق محروم هستند، خاطرنشان كرد: در تابستان 95 حدود 3000 گروه جهادي به مناطق محروم اعزام خواهند شد. قريب به 120 هزار نفر در اردوهاي 3 و 7 و 10 شركت مي كنند و780 هزار نفر در قالب اردوهاي يك روزه خدمت رساني مي كنند.

وي افزود: در حال حاضر به همت جهادگران جوان ايراني، مجموعه اي از طلاب و دانشجويان خارجي مقيم ايران به اردوهاي جهادي پيوسته اند كه اين اتفاق منشاء ترويج فرهنگ جهادي در كشورهاي اسلامي خواهد بود. همچنين مجموعه كاركنان و پايوران اقشار سازمان بسيج مستضعفين تحت نظر قرارگاه جهادي به فرماندهي سردار نقدي در اردوهاي جهادي همگام با جوانان جهادگر و طلاب و دانشجويان خارجي شركت مي كنند. بر اساس تفاهم نامه هاي امضاء شده زمينه حضور فرزندان كاركنان نيروهاي مسلح در اردوهاي جهادي فراهم شده است.

دبير مركز مطالعات جهادي بسيج سازندگي، اظهاركرد: تخصصي شدن اردوهاي جهادي در خدمت رساني بهتر نقش بسيار مثبتي دارد. بدين معني كه اقشار سازمان بسيج نظير بسيج پزشكي، بسيج مهندسين، بسيج كشاورزي، بسيج سازندگي، بسيج عمران، بسيج اصناف و بسيج كارگري در اردوهاي جهادي به غير از فعاليتهاي عمومي كه در اردوهاي جهادي مرسوم است بايد در راستاي وظيفه سازماني خود خدمت رساني كنند.

مهدي محمدي اضافه كرد: در حال حاضر مشكل اصلي در اردوهاي جهادي مساله كمبود نقدينگي و اعتبارات است كه جهادگران را با مشكل روبرو كرده است. از اين رو شايسته است دستگاههاي اجرايي با تخصيص اعتبارات به گروه هاي جهادي كمك كنند.

وي گفت: در سال 1379 به دستور مقام معظم رهبري بسيج سازندگي تشكيل شد و ايشان متولي اردوهاي جهادي را بسيج سازندگي قرار دادند. رهبر انقلاب دستور دادند كه دولت از اردوهاي جهادي حمايت كند و بسيج و سپاه پاسداران نيز كار سازماندهي و اعزام را انجام دهند. به مرور اين اردوها گسترش پيدا كرد و رفته رفته حتي گروه هاي مستقل نيز مورد حمايت بسيج سازندگي قرار گرفته اند. هر كسي كه دغدغه محروميت زدايي دارد مي تواند به جهادگران بپيوندد و به مناطق محروم اعزام شود. بسيج سازندگي با روي باز از اين عزيزان استقبال مي كند.

دبير مركز مطالعات جهادي بسيج سازندگي، تاكيد كرد: اردوهاي جهادي دانشجويي و دانش آموزي به صورت متوازن انجام مي شود و اينگونه نيست كه اردوهاي جهادي فقط دانشجويي باشد. هم دانش اموزان و هم جوانان مستقل بازوان مستحكم جهادي كشور براي خدمت رساني در مناطق محروم هستند. بسيج سازندگي همكاري و تعامل خوبي با بسيج دانشجويي، بسيج دانش اموزي و ساير اقشار دارد و اين تعاملات روز به روز بيشتر خواهد شد.

مهدي محمدي، خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب در حكمي كه حجت الاسلام رئيسي را به توليت آستان قدس منصوب كردند اشاره و تاكيد زيادي بر خدمت رساني به محرومان و مستضعفان داشتند. بر اين اساس تعاملات بسيج سازندگي با آستان قدس بيشتر شد و دفتري نيز جهت همكاري مشترك بسيج سازندگي و معاونت امداد در آستان قدس تشكيل شد و قرار شد در طرح هاي كوچك متوسط و بزرگ با هم همكاري داشته باشيم.

وي تصريح كرد: آستان قدس رضوي برنامه كمك نقدي به 3550 گروه جهادي و حمايت از 1021 پروژه متوسط در كشور با الويت هاي آموزش، اشتغال، توانمندسازي، عمران و پروژه هايي را كه باعث مهاجرت معكوس مي شود در برنامه دارد كه تا آخر شهريور به اتمام خواهد رسيد و 300 ميليارد تومان براورد هزينه آن است.

دبير مركز مطالعات جهادي بسيج سازندگي، گفت: علاقمندان براي ورود به اردوهاي جهادي كافي است به سايت سازمان بسيج سازندگي مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند. پس از ثبت درخواست، از سوي بسيج با اين افراد تماس گرفته مي‌شود و بنابر تخصص و علاقه‌شان در قالب اردوهاي تخصصي يا عمومي سازماندهي مي‌شوند.
ارسال نظرات