خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان گفت:تنها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از گندم تولیدی استان در کارخانه‌های گلستان آرد می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۰۹۸۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، محمود ربیعی ظهر امروز در جلسه کارگروه امور گندم، آرد و نان استان گلستان، اظهار کرد: در حال حاضر تنها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از گندم تولیدی استان در کارخانه‌های گلستان آرد می‌شود.

وی افزود: امسال تا این لحظه خوزستان با تولید یک‌میلیون و ۳۹۶ هزار تن در رتبه نخست و گلستان با تولید یک‌میلیون و ۳۵۹ هزار تن در رتبه دوم تولید گندم در کشور قرار دارند.

وی بابیان اینکه راندمان تولید در سطح و کیفیت گندم تولیدی گلستان قابل‌مقایسه با سایر استان‌ها نیست، تصریح کرد: گندم تولیدی استان بیش از ۱۰ برابر گندم تحویلی به کارخانه‌های آرد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان خاطرنشان کرد: از ۳۳ کارخانه آرد استان مازندران درگذشته ۲۸ کارخانه در استان گلستان فعلی قرار دارد اما متأسفانه تاکنون سهم گلستان در تحویل گندم به کارخانه‌های آرد ناچیز بوده است.

ربیعی یادآور شد: سالانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن از گندم در استان به آرد تبدیل می‌شود که متوسط مصرف ماهانه آرد مصرفی نانوایی‌های دولتی و آزاد پزهای گلستان حدود ۲۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: استاندار گلستان پیگیر افزایش این سهم به ۷۰۰ هزار تن است تا بتوانیم ارزش‌افزوده گندم استان را افزایش داده و از ظرفیت خالی کارخانه‌های آرد استان بهره ببریم.

وی ادامه داد: نشست خبری، بازدید از دو واحد تولیدی و صنعتی، شرکت در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی راهکارهای بهبود مستمر فضای کسب‌وکار در گلستان از برنامه‌های سفر وی به گلستان خواهد بود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان اضافه کرد: سه‌شنبه نیز معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور به‌منظور شرکت در اجلاس سراسری روسای محیط‌زیست کشور در استان گلستان حضور پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: روز چهارشنبه نیز وزیر کشور و معاونان وی در استان حضور یافته و طی دو یا سه روز جلسات مختلفی در استان با حضور وزیر کشور و معاونان وی برگزار می‌شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: معاونان وزیر کشور در شهرستان‌های مختلف استان حضور می‌یابند.

وی بابیان اینکه در هفته دولت 452 پروژه اقتصادی بااعتبار 18 میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود، یادآور شد: بهره‌برداری از کارخانه آرد در شهرستان کلاله یکی از برنامه‌های وزیر کشور به استان خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان همچنین گفت: در سفر وزیر کشور و معاونان وی به گلستان جلسه شورای اداری و اقتصاد مقاومتی گلستان به ریاست وزیر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: نشست خبری با اصحاب رسانه، بازدید از مرکز آبزیان گمیشان در بحث پرورش میگو و مراکز تولیدی مهم استان از دیگر برنامه‌های مقامات وزارت کشور در گلستان است.

 به گفته ربیعی حضور وزیر کشور در استان گلستان در چنین سطحی کمتراتفاق میافتد و این فرصت خوبی است که شرکتها و کارخانههای تولیدی از فرصتها و حمایتهای ملی برخوردار شوند و باید از این سفر به‌درستی و به نفع استان استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها