8 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد

با مشارکت بنیاد وفاق سبز علوی و خبرگزاری فارس 8 هزار جلد کتاب به کتابحانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد اهداء شد.
کد خبر: ۸۷۳۱۰۰۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹

زینب قربانی در مراسم اهداء کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان که با مشارکت بنیاد وفاق سبز علوی وخبرگزاری فارس در کتابخانه آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) شهر یاسوج برگزار شد، گفت: در سومین کاروان اهداء کتاب بنیاد سبز علوی و خبرگزاری فارس 8 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهداء شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون طی سه کاروان اهداء کتاب که با مشارکت این مؤسسه خیریه و خبرگزاری فارس به استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته تعداد 50 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهداء شده است.

وی تصریح کرد: این کتاب‌ها براساس نوع و نیاز در مساجد، مدارس، گروه‌های جهادی و کتابخانه‌های عمومی توزیع می‌شود.

قربانی در ادامه با اشاره به کمبود فضای مطالعاتی در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار احداث کتابخانه در این شهرها شد و گفت: در شهرهای چیتاب، پاتاوه، لنده، سوق، چرام و بهمئی با مشکل کمبود فضای مطالعاتی مواجه هستیم و با توجه به استقبال خوب مردم به ویژه نوجوانان و جوانان از کتابخانه‌ها انتظار داریم این بنیاد خیریه در کنار سایر کارهای خیرخواهانه و عام‌المنفعه احداث کتاب در این شهرها را در برنامه خود قرار دهد.

قربانی در ادامه با اشاره به در دست احداث بودن چهار واحد کتابخانه عمومی گفت: چهار پروژه کتابخانه عمومی در شهرهای مادوان، چرام، بهمئی و دهدشت با بیش از یک هزار متر مربع به صورت نیمه‌تمام در استان وجود دارد که این پروژه‌ها نیازمند اعتبارات 4 میلیاردی جهت تکمیل و بهره‌برداری هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خیرین در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، کتابخانه عمومی استان را یاری کنند.

در ادامه امیرحسین رستمی مدیرعامل بنیاد وفاق سبز علوی گفت: قول می‌دهم که ساخت و تأمین کتابخانه را در جلسه هیأت امنای این بنیاد مطرح کنم.

وی تصریح کرد: در صورت موافقت هیأت امنا سال آینده تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل کتابخانه‌‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد برای احداث کتابخانه‌ها در شهرهای این استان منعقد می‌شود.

به گزارش فارس؛ در پایان این مراسم از تلاش‌های مدیرعامل خبرگزاری فارس، مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبزی علوی و سید علی‌محمد دانشی نماینده این بنیاد در استان قدردانی شد.

ارسال نظرات