استاد حوزه علیمه قم گفت: مساجد بهترین مراکز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.
کد خبر: ۸۷۳۱۰۷۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳

حجت‌الاسلام تقی قرائتی ظهر امروز در همایش روز جهانی مسجد اظهار کرد: خدمت به مسجد نوعی افتخار و مایه عزت است.

استاد حوزه علمیه قم خواستار تلاش هر چه بیشتر برای عمران، آبادانی، رونق و ارتقاء کمی و کیفی مساجد شد و گفت: همه باید در این زمینه تلاش و اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه والای مساجد عنوان کرد: هر فردی نمی‌تواند خادم مسجد باشد بلکه این امر شرایطی دارد که یکی از مهمترین آنها رهایی از تعلقات دنیوی است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: عبادت در مساجد دارای اجر و ثواب مضاعف و چند برابر نسبت به سایر مکان‌ها است، فردی در خدمت به مسجد موفق بوده که تمام وقت خود را صرف این کار معنوی کند.

قرائتی به شرایط خدام مسجد اشاره کرد و افزود: خادم مسجد میهمان‌دار میهمان خانه خدا است و باید جزء بهترین و صالح‌ترین افراد جامعه باشد، همچنین باید خادمان از حضور قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان و کودکان در مساجد استقبال کنند تا عامل تشویق و ترغیب آنها برا مراجعه به این مکان‌های مقدس باشند.

وی عنوان کرد: مساجد بهترین مراکز برای مقابله با جنگ نرم دشمنان و عامل صیانت نسل جوان در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.

قرائتی با اشاره به روز جهانی مسجد گفت: روز جهانی مسجد تنها مختص 31 مرداد نیست بلکه همه روزهای سال باید به عمران و آبادی و رونق مساجد اختصاص داده شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به 31 مرداد سال 48 و حادثه تلخ آتش زدن مسجد الاقصی به دست صهیونیسم غاصب گفت: رژیم غاصب و جعلی اسرائیل با این کار خشم و کینه خود را به دین اسلام و مسلمانان نشان دادند.

ارسال نظرات