رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه کاهش دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی را با چالش جدی روبرو کرده است گفت: با افزایش تعداد رشته های جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه و جذب دانشجو از مهرماه امسال در تحصیلات تکمیلی، تا حدودی کمبود دانشجو در کارشناسی جبران می شود.
کد خبر: ۸۷۳۱۱۱۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلان، علیرضا امیرتیموری امروز در دیدار اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ارائه گزارشی از روند فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان اظهار کرد: آموزش عالی کشور وارد مرحله گذار جدیدی شده است که عدم رعایت برخی موارد و استاندارها آسیب های جدی را برای آموزش عالی بدنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 42 هزار دانشجو در مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر گیلان تحصیل می کنند افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان 900 عضو هیئت علمی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تصریح کرد: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان یک به 40 است.

امیرتیموری با بیان اینکه 60 درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان در واحدهای رشت و لاهیجان تحصیل می کنند گفت: سال گذشته 2 مرکز رشد در این دو واحد مهم دانشگاهی در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان راه اندازی شد.

وی با اشاره به آسیب های موجود پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: حضور دانشگاه های دیگر که استانداردهای علمی و آموزشی در آنها رعایت نمی شود، موجب آسیب پذیری دانشگاه آزاد شده است.

امیرتیموری در پایان با بیان اینکه کاهش دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی را با چالش جدی روبرو کرده است خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد رشته های جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه و جذب دانشجو از مهرماه امسال در تحصیلات تکمیلی، تا حدودی کمبود دانشجو در کارشناسی جبران می شود.

 

ارسال نظرات