خبرهای داغ:
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛

نامگذاری روز مسجد و بانوان در اصفهان/ خیمه‌‌های سلامت و مشاوره خانواده در مساجد برپا می شود

نامگذاری روز مسجد و بانوان برای اولین بار در اصفهان انجام شد تا بیانگر این باشد که نقش بانوان در ایجاد و تداوم انقلاب شکوهمند اسلامی بسیار مهم و ارزشمند است.
کد خبر: ۸۷۳۱۱۵۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان در روز جهانی مسجد با بیان اینکه چهارشنبه هفته گذشته دهه نکوداشت مساجد شروع شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان روز گذشته به عنوان روز مسجد و بانوان نامگذاری شد، اظهار کرد: نامگذاری چنین روزی به عنوان روز مسجد و بانوان در استان اصفهان انجام شد.

به گفته وی، هدف از این کار این مسئله است که امام فرمودند: نقش بانوان در انقلاب شاید بیشتر از مردان بوده و مرد از دامن زن به معراج می رود و بنابراین نقش بانوان در ایجاد و تداوم انقلاب اسلامی انکار ناپذیر است.

وی افزود: شهدای پر افتخار ما در هشت سال دفاع مقدس که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند در دامن مادران مسجدی تربیت شدند؛ لذا مسجد انقلابی، مادر انقلابی و زن انقلابی می خواهد.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان ادامه داد: برای افزایش حضور بانوان در مساجد برنامه ریزی شده تا در هر مسجد پایگاه بسیج خواهران و یک کانون فرهنگی هنری خواهران داشته باشیم و از این دو طریق توانسته ایم بانوان را به مسجد وارد کنیم؛ به اضافه اینکه در مساجد نشست های معرفتی ویژه بانوان برگزار می شود که در این نشست ها احکام و تفسیر ویژه آن ها توسط متخصصان هم بیان می شود.

وی با بیان اینکه خانم های مسجدی کارهای خیر زیادی را برای مردم انجام می دهند، گفت: آنها در کنار حضور خود در مساجد و شرکت در برنامه های فرهنگی مساجد برای باز کردن گره مشکلات مردم محله خود تلاش می کنند؛ مثلا گرسنه ای را سیر کرده، برهنه ای را می پوشانند، در شب عید دست مستمندان را می گیرند و ماه رمضان وسیله اطعام آن ها را فراهم می کنند و بنابراین نفعی نیز به جامعه خواهند رساند.

حجت الاسلام صالحیان تاکید کرد: علاوه بر موارد و کارهای خیر فردی و اجتماعی گفته شده بانوان مسجدی در شب های عید کارهای مربوط به مسجد را نیز به صورت داوطلبانه انجام می دهند و از این رو لازم دانستیم تا یک روز را در دهه جهانی مساجد به عنوان روز جهانی مسجد و بانوان نامگذاری کنیم.

*برپایی خیمه های سلامت و مشاوره خانواده در برخی از مساجد استان اصفهان

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در خصوص سایر کارکردهای مسجد گفت: به ائمه جماعات مساجد گفته ایم تا چند چیز را در مساجد ایجاد کنند که یکی از آن ها خیمه سلامت است و با برنامه ریزی های صورت گرفته پزشکان اطراف مسجد می توانند به رایگان مردم را مشاوره سلامت بدهند.

وی اضافه کرد: همچنین خیمه هایی برای مشاوره خانواده در مساجد پیش بینی شده تا از قاضی ها و وکلای تراز اول به مساجد دعوت شوند و مردم را با مسائل حقوقی و دادگستری راهنمایی کنند و در این خیمه های مشاوره تلاش شده تا افرادی که برای مشاوره دادن در زمینه اختلافات خانوادگی تخصص دارند دعوت شوند و در روز و ساعت مشخصی حضورشان به اطلاع عموم مردم برسد.

حجت الاسلام صالحیان خاطر نشان کرد: در برخی از مساجد برنامه های جانبی از جمله این خیمه های سلامت و مشاوره خانواده به همراه نمایشگاه های دائمی کتاب و … برپا است و نتایج خوبی هم داشته است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار