امام جمعه سروآباد گفت: مسجد پایگاه بیدارگری، بسیج همگانی و پایگاهی برای انسجام و یکپارچگی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام است.
کد خبر: ۸۷۳۱۲۹۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا سیداحمد سجادی امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد و هفته مساجد که با حضور ائمه جمعه و جماعات شهرستان سروآباد در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، گفت: مسلمانان هرچه دارند، از برکت وجود مساجد است.

وی ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام (ص) اولین کاری که انجام دادند، ساختن مسجد بود به طوریکه در هنگام غزوه خندق مساجد سبعه را در شهر مدینه احداث کردند.
امام جمعه سروآباد اضافه کرد: پیامبر(ص) مسجد را پایگاهی محکم برای اتحاد مسلمانان و انجام فعالیت های اجتماعی اقتصادی و فرهنگی آنها قرار داده بودند.
وی با اشاره به اهمیت و نقش مساجد در دین اسلام گفت: از زمان ظهور اسلام تا به امروز مساجد علاوه بر عبادت خالق هستی، پایگاهی برای اتحاد و وحدت بیشتر مسلمانان به منظور جلوگیری از تفرفه و اختلافی است که توسط دشمنان اسلام ایجاد می شود.
ماموستا سجادی خاطر نشان کرد: مسجد پایه اصلی اسلام است و اگر مساجد حفظ نشوند، معنویات اسلام نیز از بین می‌رود و در نتیجه مسلمانان در خطر توطئه‌های بسیار خطرناک دشمنان قرار خواهند گرفت.
امام جمعه موقت سروآباد نیز در ادامه گفت: در میان ادیان الهی مسجد به عنوان تنها مکانی است که تمامی عناصر آن وحدت آفرین و نمادی از یگانگی است.
وی ادامه داد: مسجد پایگاه بیدارگری، بسیج همگانی و پایگاهی برای انسجام و یکپارچگی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام است.
ماموستا سید عبدالقادر حسینی اضافه کرد: در مسجد است که مسلمانان همچون قطره های باران در کنار هم و رو به قبله واحد به تعظیم و عبادت در برابر خالق هستی می پردازند.
او افزود: امام راحل (ره) همواره بر اهمیت اجتماع و حضور همگان در مسجد تاکید داشتند و آن را به عنوان مکانی برای تقویت اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی می دانستند و بر حفظ آن تاکید داشتند.
در پایان این مراسم از جمعی از ماموستایان، امامان جمعه و خادمان برتر مساجد شهرستان تقدیر و تجلیل شد.

ارسال نظرات