مسجد جامع پارس آباد ميعادگاه عاشقان الهي:
مسجد جامع پارس‌آباد یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال تأثیرگذارترین مراکز دینی است که در سال 1335 بنا شده و از سال 1344 در این مسجد نماز جماعت برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۱۳۲۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، مسجد جامع پارس آبادمغان بعنوان قديمي ترين مسجد اين شهرستان از زمان تاسيس نقش مهم ديني و اجتماعي را در منطقه بويژه دوران انقلاب و دفاع مقدس داشته است.

اين مسجد در سال 1335 بنا شده است و از سال 1344 يعني قبل از انقلاب تا كنون بصورت مداوم نمازجماعت با شكوه خاصي برگزار مي شود.

خبرنگار ما به بهانه 31 مرداد روز جهاني مساجد به پاي صحبتهاي روحاني مسجدي رفته كه 51 سال است در قديمي ترين مسجد پارس آباد مشغول برپايي نماز جماعت است كه در ادامه مي خوانيد:

حجت الاسلام رمضاني كه از زمان تاسيس مسجد جامع تا كنون امامت نماز جماعت اين مسجد قديمي را بر عهده دارد در اين باره مي گويد: 51 سال است كه در این مسجد به برپايي نماز جماعت مشغول بوده و روحاني است كه اولين نماز جماعت پارس آباد را در اين مسجد برپا كرده است.

وي ادامه مي دهد: در اوايل، نماز جماعت در مسجد جامع را با 5 الي 10 نفر برپا كرده كه الحمدالله رفته رفته بر تعداد نمازگزاران افزوده شد و بطوري كه امروزه اين مسجد روزها مملو از نمازگزاراني است كه با خلوص نيت به راز و نیاز با معبود می‌پردازند.

رمضاني با بيان اينكه اين مسجد در دوران انقلاب محل تجمع انقلابيون محسوب مي شد، گفت: در كنار برگزاري نماز جماعت، راهپيمايي مردم پارس آباد از اين مكان مقدس شروع مي شد و از طريق اين مسجد به شهرهايي كه مردمانش از كمبود نان در تنگنا بودند ضمن جمع آوري نان از عشاير و مردم اين شهر، به مناطق محروم ارسال مي شد.

آذرمي روشندل (نابينا) كه از سال 61 افتخار موذني مسجد جامع را بر عهده دارد نيز در اين باره مي گويد: 34 سال است كه در اين مسجد مشغول موذني هستم و در اين راه هرچه نفس دارم در راه خدا خرج می کنم و از این عبادت هیچگاه سیر نمی شوم.

فارغ از برپايي نمازجماعت در قديمي ترين مسجد پارس آباد، تشکیل کانونهای فرهنگی و هنری، مهدويت، پایگاه مقاومت بسیج،كتابخانه و سالن مطالعه و خانه دیجیتالموجب پویا شدن آن شده است.

در استان اردبيل یک هزار و 900 مسجد وجود دارد که 215 مسجد در سطح شهرستان پارس آباد فعالیت فرهنگی دارند، مساجد جامع، عباسيه، المهدي و ... از مساجد قدیمی شهرستان پارس آباد هستند.

ارسال نظرات