خبرهای داغ:
جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پیش از ظهر امروز با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۱۳۳۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸

جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر پیش از ظهر امروز با حضور اعضای این شورا به منظور بررسی مصوبات جلسه قبل ، گزارش عملکرد سازمان بهزیستی و ارائه تمهیدات جدید در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

درمان رایگان معتادان تحت نظر بهزیستی ،کارگاه های آموزشی ، معرفی افراد پاک شده از اعتیاد به فنی حرفه ای ، دادن وام اشتغال ، تحت پوشش قراردادن ۳۰ خانوار ،توزیع سی دی های آموزشی اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و…… از جمله عناوینی بود که غلامی ، رئیس بهزیستی باغملک  بعنوان عملکرد این سازمان ارائه داد.

پس از آن سرگرد عیسوند معاونت نیروی انتظامی باغملک با اشاره به اینکه بیشترین ضرر و زیان از طرف خرده فروش های مواد مخدر است گفت : در شهرستان باغملک عمده فروش مواد مخدر نداریم و تجهیزات آنها از شهرهای همجوار تامین می شود ؛ اما خرده فروش های مواد مخدر در باغملک بیشترین ضرر و زیان را به جوانان شهر می ر سانند.

وی بیان داشت : در ماه گذشته نیم کیلو مواد مخدر کشف و ۲۳ نفر دستگیر شدند و در فصل گرما در محورهای مواصلاتی و مکان های تفریحی گشت های محسوس و نامحسوس به منظور نظارت بیشتر برقرار شدندو

سرگرد عیسوند با بیان اینکه هر ماه کارگاه ترک اعتیاد و مشاوره هر ماه برگزار می شود گفت : در بحث پیشگیری از مواد مخدر بعنوان عاملی که بیشترین ضرر را به خانواده می زند باید کار فرهنگی را قوی تر کنیم ، زیرا اعتیاد در قالب بیماری شناخته شده و باید در کنار مقابله با آن برنامه های فرهنگی جهت پیشگیری مصوب شود.

مهران فتحی مقدم نماینده دادستان در شورای مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد : پیرو جلسات مشترک کمیته قضایی و نیروی انتظامی مصوب کردیم که اموال تهیه شده حاصل از درآمد نامشروع فروش مواد مخدر شناسایی و توقیف و ضبط آنها صورت گیرد تا ضربه مهلکی بر پیکر مواد فروشان وارد شود.

وی بر ارائه کارهای فرهنگی درجهت پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

خانم کوشا نماینده شبکه بهداشت در شورای مبارزه با مواد مخدر ضمن تاکید بر ارائه آموزش های لازم برای جلوگیری از اعتیاد گفت : همانطور که می دانید  اعتیاد و ایدز رابطه نزدیک دارند موج سوم ایدز یعنی انتقال از راه جنسی در کشور ما رشد زیادی دارد .

وی بیان کرد : در کشور ما ۹۰ هزار بیمار ایدزی وجود دارد که فقط ۳۳ هزار نفراز آنها شناخته شده و ۶۰ هزار بیمار ایدزی عادی  در بین مردم  راه می روند و خیلی  راحت این بیماری را انتقال می دهند.

کوشا با بیان اینکه  آموزش ها در این زمنیه کم است گفت: هر چقدر اعتیاد کم تر شود ایدز نیز کم می شود پس لازم است این آموزش ها از خانواده ها آموزش شروع شود زیرا اگر غفلت کنیم نسل ایدز فراگیر می شود .

وی افزود : در کشورهای دیگر سرعت رشد ایدز متوقف و یا به ثبات رسیده است اما در ایران روز به روز در حال افزایش است که ایران بر آن سرپوش می گذارد ، در باغملک نیز چندین مورد بیمار ایدزی شناسایی شده است ولی این آمار را باید در عدد بزرگتری ضرب کرد زیرا بیمارانی وجود دارد که هنوز شناسایی نشدند و این بیماران ایدزی ناشناخته زنگ خطری در ایران و به خصوص باغملک هستند و اگر شناسایی شوند تمامی خدمات آنها رایگان ارائه داده می شود.

در پایان مصوبات جدید تصویب شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها