هشمتمین المپیاد استعدادیابی ورزش بسیج با شعار « ما آماده ایم» سوم تا پنجم شهریور به میزبانی تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۳۱۴۳۸
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، سردار کاظم یزدانی گفت: در هشتمین المپیاد استعدادیابی ورزش بسیج که با شعار «ما آماده ایم» سوم تا پنجم شهریور ماه در تبریز برگزار می شود، 1800 ورزشکار بسیجی منتخب کشور در 6 رشته ورزشیكاراته، جودو، تكواندو، ووشو، تيراندازي و تيروكمانبا هم رقابت می کنند.

سردار یزدانی با بیان اینکه یکی از سیاست های سازمان ورزش بسیح توسعه و تقویت ورزش قهرمانی است، افزود:براساس سياست‌هايي كه در برنامه پنج ساله‌مان داريم يكي از آيتم‌هايي كه براي كمك به توسعه و تقويت ورزش قهرماني كشور دنبال مي‌كنيم بحث پايگاه‌هاي استعداديابي است. در برنامه پنج ساله ششم ورزش بسیج روي هشت رشته مدال‌آور كه خلأ آن در كشور احساس مي‌شود و براساس تأكيد مقام معظم رهبري مبني بر اينكه هرجا خلئي وجود دارد بسيج حضور پيدا كند تمركز كرده‌ايم. در رشته‌هاي كاراته، وشوو، تكواندو، جودو، تيراندازي، تيروكمان و شنا در مقطع سني نونهالان از پنج سال پيش پايگاه‌هاي استعداديابي‌مان را طراحي و راه‌اندازي كرده‌ايم. هر ساله فراخواني مي‌دهيم و بچه‌هاي در مقطع 11 تا 14 ساله شناسايي و غربالگري شده و پس از پشت سرگذاشتن تست‌هاي نهايي جذب پايگاه‌هاي استعداديابي مي‌شوند.

رئیس سازمان ورزش بسیج تاکید کرد: براي اينكه روند آموزشي اين افراد را در عمل ببينيم المپياد پايگاه‌هاي استعداديابي را راه‌اندازي كرديم. اين هشتمين المپياد ورزشي بسیج است كه به ميزباني آذربايجان شرقي برگزار مي‌شود و تربيت بدني سپاه استان‌ها موظفند قبل از حضور در اين المپياد مسابقات داخلي خود را برگزار كنند تا تيم‌هاي برتر پايگاه‌هاي استعداديابي مشخص شوند.

وی در باره تاثیر برگزاری المپياد كشوري بسيج در رشد تيم‌هاي پايه و كشف استعدادهاي نهفته در ورزش ايران هم گفت:اگر مي‌خواهيم در عرصه‌هاي بين‌المللي مثل المپيك موفق ظاهر شويم و جايگاه پايدار در رده‌بندي كشورهاي جهان داشته باشيم بايد به تيم‌هاي پايه ورزش قهرماني توجه ويژه داشته باشيم. در ادوار گذشته جايگاه ايران در المپيك افت و خيزهاي زيادي داشته و اين نشان مي‌دهد كه ما براي ورزش قهرماني برنامه‌ريزي دقيق نداريم.

سردار یزدانی اظهار داشت:در حالي كه كشورهاي برتر معمولاً يا جايگاهشان ثابت است يا تنها يك يا دو رتبه در رده‌بندي جابه‌جا مي‌شوند. بسيج باتوجه به رسالتي كه دارد و اينكه هرجا كمكي نياز باشد دريغ نمي‌كند اين موضوع مهم را نزديك به يك دهه است كه آغاز كرده است. با فدراسيون‌هاي ورزشي تعاملات لازم را داريم. كارشناسان هر رشته در برنامه‌هاي مختلف ورزش بسيج حضور دارند و استعدادها را شناسايي مي‌كنند. هدف نهايي اين است كه بتوانيم به ساماندهي و تقويت ورزش قهرماني كشور براي حضور مقتدرانه در عرصه‌هاي بين‌المللي كمك كنيم.

ارسال نظرات