خبرهای داغ:
مدیر مدرسه علمیه حضرت اباصالح المهدی(عج) گفت: اگر با خلوص نیت در امور پیش رفتیم و استعدادهای افراد فعلیت پیدا کرد، پیروز صحنه هستیم.
کد خبر: ۸۷۳۱۴۸۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت‌الاسلام عبدالکریم کشکولی امشب در مراسم تجلیل از خادمان اعتکاف ماه رجب سال 1395 با اشاره به خطبه 210 نهج‌البلاغه اظهار کرد: یکی از طرح‌های فرهنگی در نهج‌البلاغه خطبه 210 است که بر اساس آن انسان وقتی به دنیا می‌آید یک حیوان بالفعل و یک انسان بالقوه است.

وی افزود: شرکت در اعتکاف، به پا داشتن نماز و روزه برای احیای عقل یا همان انسانیت و مردن نفس یا همان حیوانیت است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ابا صالح‌المهدی(عج) بیان داشت: اعتکاف که مجموعه‌ای از جمله نماز، روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، تولی و تبری بوده، مجموعه‌ای از فروع برای رسیدن به اصل انسانیت است.

کشکولی با اشاره به اینکه خدا سفره اعتکاف را پهن می‌کند، اذعان داشت: خادمان اعتکاف در این میان وسیله‌ و معتکفان مهمان خدا هستند و باید توجه داشته باشیم که چه تحویل گرفته و چه تحویل می‌دهیم.

وی به یکی از آسیب‌های مراکز فرهنگی متولی امر اعتکاف اشاره و خاطر نشان کرد: کمیت مسأله‌ای است که متأسفانه تمام مراکز فرهنگی درگیر آن شده‌اند. در صورتی که باید به این نکته توجه کرد که چند نفر با حضور در اعتکاف استعدادهایشان فعلیت پیدا کرده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت اباصالح المهدی(عج) ادامه داد: اگر به فعلیت رساندن استعدادها فقط برای یک نفر هم محقق شود، همه معتکفان احیا شده‌اند.

کشکولی عنوان داشت: وقتی که روز سوم اعتکاف شرکت‌ کنندگان متحول شده و یا الله آخر را با اشک و آه بگویند، به مقصد رسیده‌ایم.

وی یاد آور شد: در سه روز اعتکاف خادمان باید با الگو گیری از حضرت ابراهیم(ع) شرایط اعتکاف را مهیا کرده تا جای این مرده و زنده عوض شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت اباصالح المهدی(عج) در ادامه ویژگی‌های خادمان برای رسیدن به مقصود اصلی این امر عبادی را ذکر کرد و اذعان داشت: خادمان باید جلالت و بزرگی را در خود به خواری و کوچکی تبدیل کنند، یعنی شما با هر مسؤولیت و منزلت اجتماعی خارج از اعتکاف باید در این فضا خاک و نرم شوید.

کشکولی اضافه کرد: خادم اعتکاف باید عظمتش به لطافت تبدیل شده و نورانی شود که اگر این اتفاق نیفتاد، کار اشکال دارد.

وی تصریح کرد: اعتکاف پالایشگاهی است که معتکفان از مازاد خودشان خالی شوند تا بتوانند بعد از ظهر روز سوم به اندازه یک سال پر شوند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت اباصالح المهدی(عج) اظهار داشت: معتکف با این نور راهش را پیدا کرده و نیازی نیست که کسی بد و خوب و راه و بیراه را به او نشان دهد.

حجت‌الاسلام کشکولی افزود: در اعتکاف راه کامل برای معتکفان مشخص شده و در این راه روشن شروع به سلوک می‌کنند و معتکف سالک واصل می‌شود و هیچ دری به روی او بسته نیست.

وی خاطر نشان کرد: ماه رجب و به ویژه سه روز ایام‌البیض کوره آدم‌سازی است که با مهیا شدن زمینه افراد راه را پیدا کرده و شک و دو دلی که نقیصه فرهنگ ماست از آن‌ها گرفته شده و بیمه می‌شوند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت اباصالح المهدی (عج) ادامه داد: معتکفان در این سه روز به اطمینان می‌رسند و این فرد قلبش به او می‌گوید چه کار کند و خدا از کار او راضی است.

وی در پایان تأکید کرد: اگر با خلوص نیت پیش رفتیم و استعدادهای افراد فعلیت پیدا کرد، پیروز صحنه هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها