خبرهای داغ:
فرمانده سپاه استان قم تبیین کرد:

نقش روحانیت و ائمه جماعات در شکل دهی قرارگاه های فرهنگی در مساجد

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) بر تشکیل قرارگاه های فرهنگی در مساجد در سطح کشور بر اساس منویات رهبری و با فرماندهی روحانیت تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۳۱۵۰۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
نقش روحانیت و ائمه جماعات در شکل دهی قرارگاه های فرهنگی در مساجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار احمدی در جشنواره برترین‌های مساجد استان قم، در تالار همایش های شهرداری قم با اشاره به وظیفه سنگین حافظان دین گفت: وظیفه مرزنان اعتقادی کشور به مراتب از اشغال خرمشهر سخت تر است.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع ائمه جمعه کشور گفت: ایشان در این سخنان همچون سلسله مباحث گذشته خود بیان کردند که تهدیدات امروز قابل مقایسه با گذشته نیست؛ ایشان فرمودند که یکی از مهمترین قرارگاه‎ها، قرارگاه مسجد با مسئولیت ائمه جماعات است.

احمدی با اشاره به بیانات رهبری در این حوزه اظهارکرد: ایشان فرمودند که از تعبیر قرارگاه وحشت نکنید چون قرارگاه جزو تعبیرات مرتبط با جنگ است؛ ایشان فرمودند که این جنگ بر ما تحمیل شده است و ما نیز در حال جنگ هستیم؛ رهبر انقلاب در این جلسه بیان کردند که فضای حساسیت نسبت به جنگ باید ایجاد شود.

فرمانده  سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با ذکر این مطلب که اگر خانواده‏ها این حس جنگ را احساس نکنند به مشکل ضربات سنگینی خواهیم خورد، گفت: دشمنان نوجوانان ما تا پیران ملت را هدف قرارداده است و برای آنها برنامه دارد؛ ولی این قرارگاه نیز مردم را پوشش قرار می‎دهد؛ چنانچه در زمان جنگ کودکان غیر مکلف تا پیران ملت در گیر شدند و به رزمندگان ما کمک می کردند.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص پراکندن ویروس های فرهنگی در بین مردم از سوی دشمنان اظهارکرد: در مقابل این هجمات باید قرارگاه‎هایی در محلات و مساجد ایجاد شود تا در مقابل این هجمات دفاع کنند؛نمازجمعه یکی از مهمترین این قرارگاه‎ها است؛ یعنی به اندازه همه مساجد، نیازمند ایجاد قرارگاه علیه تهدیدات نسبت به کشور هستیم.

وی گفت:  رهبر انقلاب کمیته‎های مختلف این قرارگاه‏ها را نیز توضیح داده اند؛ رهبر انقلاب بیان کردند که این بیانات توصیه های پدرانه نیست، بلکه لازم الاجرا و واجب الاطاعه است، ولی باید این سوال را پرسید که دراین زمینه در کشور چقدر عملیاتی شده است.

احمدی اظهارکرد: در این میان مردم قم و روحانیونی که در این شهر حضور دارند وظیفه بسیار سنگینی به عهده دارند؛ شهر قم شهر علم و جهاد و شهادت است و در این زمینه مردم این شهر وظیفه مهمی دارند.

فرمانده  سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) اظهارکرد: طرح تشکیل قرارگاه جنگ نرم مسجد به ریاست امام جماعت هر مسجد در دستور کار قرار گرفته است و کمیته ها نیز مشخص شده است که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

وی گفت: امروز دنیای اسلام در یک مرحله حساس تاریخی به سر می‎برد؛ این فشارهای بین‎المللی و هجمات فرهنگی دشمن، یک مجموعه کار است که باید آن را حس کرد و برای آن برنامه ریزی دقیق داشت؛ دنیای اسلام در حال عبور از یک از پیچ تاریخی است و در این زمینه همه اقشار جامعه وظیفه‎مند هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی میاندار این حرکت عظیم است؛ رهبر انقلاب فرمودند، مدافعان حرم اهل بیت(ع)از جمهوری اسلامی دفاع می کنند، زیرا دشمنان داعش را ایجاد کردند تا ایران اسلامی را به زانو در آوردند ولی مدافعان حرم داعشی‏ها را زمین گیر کردند و اجازه ندادند که دشمنان به نقشه های خود ادامه دهند.

احمدی اظهارکرد: رهبر انقلاب فرمودند،‌ امامان جماعت آماده سازی خویش برای طبابت معنوی را افزایش دهند؛ ایشان فرمودند که مسجد باید رابطه خود را با جوانان محصل و غیر محصل و مجرد و مزدوج افزایش دهد؛ مساله طلاق از مسایل بسیار مهمی است که این امر رهبری ناظر به حل این موضوع است.

فرمانده  سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) اظهارکرد: رهبر انقلاب بر لزوم ارتباط با فرهیختگان از سوی ائمه جماعت سفارشات اکیدی دارند؛ ارتباط مردم با روحانیت و ائمه جماعات از اولین روزهای تولد است، زیرا در گذشته روحانیون محل بودند که در گوش نوزادان اذان و اقامه می‌گفتند و در سنین کودکی و نوجوانی و جوانی نیز این ارتباط حفظ می شد و امروز نیز باید حفظ شود.
نقش روحانیت و ائمه جماعات در شکل دهی قرارگاه های فرهنگی در مساجد
ارسال نظرات
آخرین اخبار