همایش دوچرخه سواری به همت حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا(ص) شاهرود در گرامیداشت روز جهان مسجد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۱۵۹۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در بزرگداشت روز جهانی مسجد همایش دوچرخه سواری به همت حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا(ص) با حضور بیش از 50 دوچرخه سوار بسیجی برگزار شد.

در این همایش دوچرخه سواران مسیر مسجد جامع شاهرود تا گلزار شهدا را با دوچرخه پیمودند و با ادای احترام به شهدای بر تداوم راه آنها تاکید کردند.

حسین ابوذری فرمانده حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا(ص) در جمع دوچرخه سواران بسیجی با بیان اینکه باید ما در تعظیم شعائر اسلامی پیش قدم باشیم و در گسترش فرهنگ و ارزش های اسلامی تلاش کنیم گفت: مسجد سنگر عبادت و بندگی و مرکز گسترش فرهنگ و معارف اسلامی است و این سنگر به فرموده امام راحل باید حفظ شود چرا که با حفظ مسجد است که اسلام حفظ می شود.

وی با بیان اینکه ما امروز شاهد هستیم که در اقصی نقاط جهان مساجد را به آتش می کشند و حتی داعش مساجد را ویران می کند گفت: علت این امر این است که آنها از اسلام ناب هراس دارند و مرکز رشد و تکثیر آن را مسجد می دانند چرا که مسلمان چند وعده در مسجد گردهم می آید و این گردهمایی سبب می شود آنها اتحاد و انسجام پیدا کرده و نسبت به مسائل آگاه شوند و این خطری است که دشمنان اسلام حس کرده و با آن به مقابله برخاسته اند.

در این همایش به قید قرعه به 5 نفر هدایایی اهدا شد.

خاطر نشان می شود 30 مرداد سال 1348 مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، سال‌ها بعد و به همین مناسبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در سی‌امین نشست این سازمان، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها