خالی شدن مسجد از یاوران خدا بزرگترین ظلم است

مساجد خانه خدا است و باید از یاوران خداوند مملو و انباشته باشد که اگر چنین چیزی نباشد و مساجد خالی از یاوران خدا شده و با ریا پر شود، بزرگ‌ترین ظلم به مسجد است که برای فعال شدن مساجد باید پایگاه مقاومت و بسیج فعالی در مساجد وجود داشته و برنامه‌ها را به‌درستی رصد و پیاده‌سازی کند.
کد خبر: ۸۷۳۱۶۴۹
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه نکابا بیان اینکه پرجاذبه کردن و توانمندسازی مساجد از برنامه‌های مهمی است که باید دنبال شود، خاطرنشان کرد: باید کارگروه‌های مختلف و متعدد برای این منظور شکل گرفته و در مساجد برای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان، جاذبه‌های محیطی تعریف شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی اظهار کرد: مسجدی که در خط ولایت نباشد و نسبت به مسأله وحدت بی‌تفاوت باشد، فایده‌ای برای جامعه ندارد.

وی افزود: مساجد خانه خدا است و باید از یاوران خداوند مملو و انباشته باشد که اگر چنین چیزی نباشد و مساجد خالی از یاوران خدا شده و با ریا پر شود، بزرگ‌ترین ظلم به مسجد است که برای فعال شدن مساجد باید پایگاه مقاومت و بسیج فعالی در مساجد وجود داشته و برنامه‌ها را به‌درستی رصد و پیاده‌سازی کند.

این مسؤول با بیان اینکه روز جهانی مسجد، روز به آتش کشیدن مسجدالاقصی نیست بلکه روز بنای مسجدالنبی است، گفت: مسجد در گذشته تنها معبد نبود بلکه اقامه نماز در پنج نوبت در زمان رسول اکرم(ص) و با بنای مساجد در آن زمان انجام و همچنین جلسات مختلف در مساجد برگزار و مکانی برای اجتماع افراد بود.

محمدی‌لایینی ادامه داد: امروز مسجدالنبی را که روزی پایگاه اصلی و مهم مسلمانان برای مقابله با کفر بوده است به مرکز سکوت در برابر خیانت‌های یهود تبدیل کرده‌اند و در مقابل جنایت‌های مختلف صهیونیست و غاصبان، سکوت اختیار شده است و وفاق و دوستی پشت پرده ایجاد شده و به نوعی این مسجد خوب را به مسجد بد، تبدیل کرده‌اند.

وی گفت: اینکه امروزه زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که مسجد چه ربطی به شعار، پایگاه مقاومت، بسیج و... دارد این همان تبدیل شدن مسجد خوب به بد است که باید مراقب باشیم و تلاش کنیم تا با ایجاد شور و هیجان در مساجد جوانان و خانواده‌ها را به مساجد آورده و این ارتباط‌ها را حتی در فضای مجازی هم گسترش دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها