نوش آبادی در نشست خبری اعلام کرد

عدم برگزاری کنسرت در مشهد به دلیل حرمت بارگاه امام‌رضا است/ دیگر شهرهای خراسان شامل محدودیت نمی‌شوند/ 11 سال در مشهد کنسرت برگزار نشده است

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: نظر وزیر ارشاد در خصوص عدم برگزاری کنسرت‌ها در مشهد به دلیل حرمت بارگاه امام رضا و حفظ حریم معنوی آن بزرگوار است.
کد خبر: ۸۷۳۱۶۵۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری خود رو در رو با خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ گفت.

سخنگوی وزارت ارشاد در ابتدای این نشست خبری با ارائه گزارشی اظهار داشت: اهتمام دولت به فعالیت‌های فرهنگی جدی است و تلاش در جهت رفع موانع صورت می‌گیرد.

وی به اهداف سیاست‌ فرهنگی اشاره کرد و گفت: سیاست‌های فرهنگی محقق نمی‌شود مگر این که در میان دستگاه‌ها وحدت رویه پیش آید. یکی از اهدافی که جزو سیاست‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در میان دستگاه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی و بسیج امکانات در جهات پاسخ به نیاز جامعه، فراهم ساختن شرایط مطالعه و تحقیق و بهره‌برداری از نتایج آن در زمینه‌های مختلف، معرفی هنر اصیل و سازنده در تمامی زمینه‌های سازگار با روح تعالیم اسلامی، گشترش روحیه نقد، اتخاذ سیاست‌های ایجابی و مثبت و ایجاد مصونیت برای افراد جامعه و اهتمام به جاذبه و جامع‌نگری و دوراندیشی و مشورت و پرهیز از خشونت و یکسویبه نگری و استبداد رای است.

نوش آبادی با بیان این که دو دهه از تصویب این سیاست‌ها می‌گذرد خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهم به این سیاست‌ها و هشدارهایی که داده شده و مسائلی که بررسی و مبدل به قانون شده بپردازند و ببینند چقدر از این سیاست‌ها اعمال و اجرا می‌شود.

وی درباره لغو کنسرت‌ها در مشهد و سخنان وزیر ارشاد گفت: نظر وزیر ارشاد در خصوص عدم برگزاری کنسرت‌ها در مشهد به دلیل حرمت بارگاه امام رضا علیه‌السلام و حفظ حریم معنوی آن بزرگوار است. اظهارات برخی مقامات مذهبی مشهد دلیل اصلی عدم برگزاری در مشهد نیست و نخواهد بود. این شرایط اختصاص به مشهد دارد و سایر شهرهای همجوار این استان مشمول محدودیت نخواهند بود. برگزاری با رعایت ضوابط شرعی و قانونی در چارچوب نظرات فقهی رهبری تداوم دارد. 11 سال است در مشهد کنسرت برگزار نشده و اختصاص به این دولت ندارد.

سخنگوی ارشاد در پاسخ به سوالی در زمینه تکلیف ثبت گنجینه موزه هنرهای معاصر گفت: هدف از محدودیت حفظ میراث فرهنگی است.

وی درباره تئاتر و تئاتر شهر گفت: حفظ آن به عنوان یکی از میراثهای فرهنگی کشور مورد تاکید است اما میلیاردها تومان تا الان هزینه شده است تا تئاتر شهر از آن وضعیت سابق خارج و به وضعیت مناسب برسد. البته حضور مترو و مبدل ساختن آنجا به مکانی پرتردد و مترو باعث توجه بیشتر شده و البته مسئولان شهرداری باید کمک کنند تا مشکلات به حداقل برسد تا تباتر شهر که ارزشمند است را حفظ کنید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار