خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قزوین ضمن تاکید بر شفاف سازی قرار دادهای کلان سکوت مسئولن در این حوزه را غیر قابل قبول دانست.
کد خبر: ۸۷۳۱۶۹۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

 

حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت صاحب الامر (عج)استان  در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، با نگاهی تحلیلی بر قرارداد های نفتی و تاکید دولت بر محرمانه و غیر علنی ماندن متن این قرار دادها اظهار کرد: هر قرار دادی که با منافع ملی ما در ارتباط باشد باید از مجرای مجلس بگذرد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد قرار داد های نفتی اخیر حدود امنیت و منافع ملی را گذرانده است و دولت برای آن بهانه های متعدد و دلایل مختلفی را بیان می کند حال آنکه مجلس دارای کارشناسانی است که باید هر قراردادی را مورد بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام معبودی با بیان این نکته که مجلس نماینده مردم است و باید در تمام موضوعات مطالبات عمومی را پیگیری نماید عنوان کرد: قراردادهای حساسیت برانگیز باید در اختیار مردم و مجلس قرار گیرد.

وی افزود: از اهداف انقلاب اسلامی شفافیت مسئولین در برابر مردم می باشد که این موضوع به عنوان یک اصل نباید هرگز فراموش شود و یا در شرایط خاص نادیده گرفته شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: اگر مجلس می خواهد قراردادی را بررسی کند دولت باید با روی گشاده این مسئله را بپذیرد، ورود به قرار دادها از وظایف مجلس است که در قانون نیز به آن اشاره شده، نادیده گرفتن مجلس و یا عدم شفافت با این قوه خلاف قانون است.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به این موضوع که وزارت نفت و کارشناسانش به جای گریز از فضای رسانه ای باید با شفافیت به سوالات در این حوزه پاسخ بدهند بیان کرد: عدم حضور کارشناسان و دست اندر کاران با رسانه ها دلیلی بر اشکال است، این همه محافظه کاری مسئولین شک برانگیز است.

وی اضافه کرد: قرارداد ها باید با اسنادی که حد و مرز را مشخص می کنند برابری کند، اینکه امروز مردم انتظار روشنگری دارند به این خاطر است که تصور عموم بر عدم تطابق قوانین با قرار داد می‌باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) در بخش پایانی این گفت وگو تبیین کرد: مجلس زبان گویای ملت است، شفاف سازی قرار داد های کلان ملی نیز ممسئله ای اسست که باید از مجرای مجلس عبور کند و مردم هر گونه سکوت را در مسائل منافع ملی نمی پذیرند.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها