خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد قزوین:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: باید از ظرفیت مساجد به بهترین نحو استفاده شود و بهره ‌برداری از آن محدود به مناسبت‌ های مذهبی نباشد.
کد خبر: ۸۷۳۱۷۰۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،حجت الاسلام علی رمضانی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: مسجد مکانی مقدس در اسلام و محل نشر دین است که کارکردهای بسیاری را در زندگی مسلمانان ایفا می کند به طوری که بهترین مکان برای ترویج دستورات دین، حل مشکلات مسلمانان، رفع اختلافات، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با دشمنان خدا است.

وی ادامه داد: با توجه به این امر رونق مساجد موضوع مهمی است که باید در در دستور کار همه ما باشد و یکی از نکات مهم در این حوزه جذب جوانان و نوجوانان به مسجد است و جوانان به دلیل نیروی جوانی و نشاط به جایی جذب می‌ شوند که به ‌روز باشد از همین رو به ‌روز کردن مساجد متناسب با نیاز جوانان امری ضروری است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اعلام کرد: یکی از اقدامات برای جذب جوانان به مسجد این است که امور مساجد به این قشر سپرده شود و مسجد جایی است که بر خلاف بسیاری از همایش‌ های رایج، شرکت‌ کنندگان بدون هزینه و به صورت داوطلبانه حضور یافته و ظرفیت بزرگی را برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ ها به وجود می‌ آورند.

وی اضافه کرد: باید از ظرفیت مساجد به بهترین نحو استفاده شود و بهره ‌برداری از آن محدود به مناسبت‌ های مذهبی نباشد که در صورت استفاده صحیح از این پتانسیل از بروز و گسترش بسیاری از آسیب ‌های جامعه و در نتیجه هزینه‌های آن جلوگیری می‌ شود.

حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: یکی از موضوعاتی که امروز جامعه ما با آن مواجه است تهاجم فرهنگی است که دشمنان از این طریق به دنبال کمرنگ کردن باورهای دینی و اعتقادی ما هستند و مسجد که مرکز نشر باورهای دینی و معارف است بهترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است و در این بستر آماده با جهت ‌دهی فکری و اعتقادی در مسیر ارزش‌ های دینی، می توان مانع انتقال خوراک‌ های فکری سمی از جانب دشمنان به مردم شد.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف مذکور باید بین نهادهای متولی در مسجد همدلی و وحدت باشد و باید فعالیت ‌های این نهادها با نگاه تعاملی صورت گیرد و برای اقدامات نرم‌ افزاری، سخت ‌افزاری و اجرای برنامه‌ ها در مساجد شاخص‌ هایی تعریف شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به حضور بانوان در مساجد اظهار داشت: با توجه به نقش بانوان در تربیت فرزندان و انتقال افکار و ارزش‌ ها به آنان، باید زمینه حضور بیش از پیش بانوان در مساجد را فراهم کرد و خواسته ‌های آنان مانند زیبایی و فضای فیزیکی مسجد را برآورده کرد تا از رهگذر بهره‌ مند کردن بانوان از محتوای فرهنگی مساجد، اثرگذاری کارهای فرهنگی و تربیتی حاصل از آن در جامعه افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: حضور بانوان در مساجد می‌ تواند جذب مردان و فرزندان خانواده به مساجد را در پی داشته باشد بنابراین اگر متولیان امر بابی برای حضور ساماندهی شده بانوان در مساجد باز کنند، مواردی نظیر آموزش و ترویج سبک زندگی صحیح در آن قابل پیگیری است.

حجت الاسلام رمضانی اضافه کرد: با این نگاه ایجاد واحد خواهران در کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد استان در دستور کار قرار گرفته و تاکنون حدود 180 مورد از این واحدها راه‌ اندازی شده است.

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری در مساجد یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر مخاطبان کانون های مساجد جوانان هستند این مجموعه نقش مهمی را در مساجد ایفا می کند و با توجه به اثرگذاری این مجموعه، در همایش روز جهانی مساجد از کانون های برتر تقدیر به عمل آمد که سید رئوف تقوی از کانون مسجد عبید زاکان به عنوان کانون برتر کشوری مورد تقدیر قرار گرفت.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: همچنین از حسین ابراهیمی از کانون شهید مطهری سگزآباد، مصطفی اولادی از کانون موسی بن جعفر و علی رحیمی از کانون مسجد جوادالائمه تقدیر به عمل آمد که امیدواریم کانون های مساجد با انجام هرچه بیشتر برنامه های قرآنی، فرهنگی و دینی بیش از پیش در راستای رونق هرچه بیشتر مساجد این خانه های خدا بر روی زمین بکوشند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها