خبرهای داغ:
مدیر گروه بسیج صدا و سیمای قزوین با تاکید کرد: عمل به امر به معروف و نهی از منکر باید تبدیل به دغدغه عمومی شود.
کد خبر: ۸۷۳۱۷۴۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

حجت الاسلام  احمدی مدیر گروه بسیج صدا و سیمای مرکز قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون موضوع امر به معروف و نهی منکر و تاثیرات آن در جامعه اظهار کرد: امر به معروف از آموزه های مسلم قرآن و از واجبات دین می‌باشد، دین مبین اسلام و روایات امر به معروف را سبب طراوت و سلامت جامعه می دانند.

وی ادامه داد: اگر امر به معروف را از آموزه ها و جامعه خود حذف کنیم دین در ظاهر می‌میرد لذا مسئله امر به معروف یک وظیفه عمومی است  که باید جرئی از دغدغه های روزمره افراد باشد.

احمدی با اشاره به مراحل امر به معروف و نهی از منکر توضیح داد: در ابتدا فرد باید از دیدن منکر فکرش مشغول شود و قلبش را درگیر این مسئله بداند و در گام بعد با حالت و نوع گفتاری مناسب تذکر لسانی بدهد که به عهده همه افراد به تناسب آنچه می بینند و نهایتا با اقدام و عمل مسائل جامعه را اصلاح را کند، در جامعه ای که اسلام حاکیت را در دست دارد مرحله دیگری نیز وجود دارد که آن اصلاح امور توسط حکومت صورت می پذیرد.

مدیر گروه بسیج صدا و سیمای مرکز قزوین با یادآوری این موضوع که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره همه تلاش خود را برای عملیاتی کرد امر به معرف و نهی از منکر در جامعه یه کار برده عنوان کرد: در ابتدای انقلاب امام می‌خواستند که وزارتی باشد، به صورت ویژه به این مسئله بپردازد و پس از آن هم رهبر معظم انقلاب همواره تاکید داشته اند که آحاد ملت باید در موضوع امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشند.

وی با تاکید بر ضربه های فرهنگی که دشمن امروز به ایران وارد می کند تبیین کرد: هجمه های عظیم فرهنگی و یا همان شبی خون های فرهنگی امروز جامعه ما را نشانه رفته اند و همه تلاش خود را علیه اعتقادات، آداب و رسوم و فرهنگ ما به کار می برند.

احمدی افزود: متاسفانه علاوه بر هجمه های دشمن برخی از خواص یا این بدخواهی را نمی‌بینند و یا نسبت به آن بی تفاوتند که این موضوع نیز حجم بالایی از ضربه را برای جامعه ما به بار می آورد.

وی با بررسی آثار جنگ نرم عنوان کرد: اولین و مهمترین تاثیر هجمه های فرهنگی تغییر ارزش ها می‌باشد، برای مثال اگر روزی راستگویی، درست کرداری، اقامه نماز و یا به جای آوردن حج اولویت و نشانه ای از خوبی و ارزش در جامعه باشد تغییر فرهنگ می تواند نقطه مقابل آن را تبدیل به ارزش کند.

این مسئول تشریح کرد: آنچه در قرآن کریم آمده است راهنمای ما برای زندگی می باشد، قرآن کتابی است که خداوند آن را برای رسیدن به سعادت در اختیار ما قرار داده است و ما اگر خواهان زندگی خوب همراه با سعادت معنوی هستیم تنها راه آن پیروی از همین دستورات می باشد.

حجت اسلام احمدی در پایان با ارائه راهکار هایی برای عملیاتی شدن امر به معروف در جامعه اظهار کرد: مسئله که اهمیت زیادی هم دارد  عامل بودن فردی که تذکر می دهد به امر به معروف و نهی از منکر  است و اینکه نباید از تذکر دادن ترسید یا خجالت کشید چرا که خداوند خود ضامن این افراد می‌شود.

وی افزود:  تیزبینی از خصوصیاتی است که باید در مسئله امر به معروف در نظر گرفته شود، باید درک کرد که اولویت امروز با مسئله فرهنگی است و یا پرداختن به فسادهای اهقتصادی؟ لذا باید با دقت در عمل انرژی خود را صرف  موضوع اهم نمود.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها