پایه اصلی اقتصاد مقاومتی تکیه بر مردم است/اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی نیازمند نقش آفرینی آحاد مردم است

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در جلسه شورای اداری شهرستان میناب با اشاره به لزوم توجه جدی مردم و دولتمردان به تکیه بر توان داخلی و تولید، گفت: پایه اصلی اقتصاد مقاومتی توجه به تولید داخلی و درون زا بودن اقتصاد است.
کد خبر: ۸۷۳۱۷۸۳
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان، سردار سعید فرجیان زاده معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در جلسه شورای اداری شهرستان میناب که با حضور فرمانده سپاه هرمزگان، فرماندهی ناحیه میناب، مسئولان سازمان بسیج سازندگی استان و مدیران ادارات میناب در خصوص اقتصاد مقاومتی برگزار شد، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی ترفندهای زیادی را برای نابودی اقتصاد ما به کار برده اند که برای مقابله با همه این ترفندها رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی را پیش روی ما قرار داده اند که دولت خدمتگزار نیز جهت اجرای آن در حال فعالیّت و تلاش است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که یکی از هدف های مهم در زمینه پیشرفت اقتصاد کشور، تقویّت صنایع کوچک اقتصادی است، افزود: راه اندازی صنایع کوچک کشاورزی برای عرضه فرآورده های مختلف به بازار یکی از مصداق های اقتصاد مقاومتی است تا بتوانیم مردم را کمک کنیم که خودشان در راه پیشرفت اقتصاد کشور فعالیّت مؤثر داشته باشند.

فرجیان زاده با اشاره به این مطلب که راهبرد اساسی امام راحل«ره» تکیه بر مردم برای پیشرفت و آبادانی در همه عرصه ها بود، اظهار کرد: کشور ما در حوزه اقتصاد با چالش روبروست و تنها راه برون رفت از این چالش تکیه بر مردمی است که با همدلی در انقلاب اسلامی این انقلاب را به سرانجام رساندند و در طول ۸ سال جنگ تحمیلی نیز این را به جهانیان نشان دادند.

مسئول کارگروه اقتصاد مقاومتی در سپاه ضمن تأکید بر تقویّت کارگاه های کوچک در صنایع تبدیلی اضافه کرد: لازم است که اتاق فکری در شهرستان میناب ایجاد شود و تسهیلات در اختیار مردم جهت ایجاد مشاغل در صنایع تبدیلی قرار داده شود تا بتوانیم از این محصولات فرآوری شده استفاده بهینه به عمل بیاوریم.

وی عنوان کرد: شهرستان میناب با ظرفیّت های بالایی که بخصوص در زمینه محصول خرما و خوراک میگو دارد اگر تقویّت شود می تواند تبدیل به یک قطب اقتصادی بزرگ در کشور شود.

فرجیان زاده با بیان این مطلب که پایه اصلی اقتصاد مقاومتی تکیه بر مردم است، تاکید کرد: سازمان بسیج از سال ۱۳۹۰ در موضوع اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کرده که امروزه با افتخار این را عرض می کنیم که با ورود مردم در اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید موفقیت های بسیاری را کسب نموده ایم.

مسئول کارگروه اقتصاد مقاومتی در جمع شورای اداری میناب گفت: با در اختیار گذاشتن ۲هزار میلیارد تسهیلات بانکی در بین مردم پیامدهای اقتصادی خوبی را برای اقتصاد کشور فراهم نموده ایم.

وی اظهار کرد: راه توسعه روستاها ایجاد صنایع تبدیلی در آن روستا است که یکی از ماموریت های سازمان بسیج نیز ورود در بحث آموزش و مشاوره دادن در زمینه صنایع کوچک در بین روستاتئیان است.

فرجیان زاده با اشاره به حاصلخیزی میناب خاطرنشان کرد: این شهرستان از توانمندی حاصلخیزی بسیار بالایی در زمینه کشاورزی و شیلات برخوردار است و تاکید ما بر این است که بین همه محصولات تولید شده در این شهرستان یک محصول را به عنوان قطب شهرستان انتخاب کنیم و آن را در در کشور شاخص قرار دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار