خبرهای داغ:
استاندار قم با اشاره به سرمایه‌گذاری هزار و 200 نفر در پروژه فرودگاه قم گفت: برخی از سرمایه‌گذاران و دامداران فعال در مجاورت فرودگاه قم از سرمایه‌گذار شکایت کرده و دستگاه قضایی حکم توقف و تخریب فرودگاه را صادر کرده است اما تلاش برای رفع مشکل این پروژه توسط استانداری به صورت ویژه دنبال می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۱۸۱۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
سرمایه‌گذاری 1200 نفر در پروژه فرودگاه قم/ گزارش سفر به چین!
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید مهدی صادقی ظهر امروز طی نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید در گفتار و اعمال خود صداقت را رعایت کنیم، اظهار کرد: دولت طی سه سال اخیر با فراز و نشیب‌های اقتصادی توانسته اجرای طرح‌های ملی و بین‌المللی را به نتیجه برساند.

وی با بیان اینکه برخی انتقادات بدون مبنا سبب ناامیدی مردم می‌شود، اضافه کرد: با وجود اینکه نقد عملکرد باید وجود داشته باشد و فردی نمی‌تواند خود را بدون مشکل بداند اما این انتقادات امیدواری مردم را نسبت به آینده ضعیف کرده به همین علت یک گناه ملی است و صرف تخریب و انتقاد مشکلات مردم رفع نمی‌شود.

استاندار قم خدمت‌گذاری در نظام اسلامی را افتخاری عقیدتی، اجتماعی و ملی دانست و عنوان کرد:‌ نرخ تورم در سال 92 نزدیک به 40.4 بوده اما امسال به 9.2 رسیده است.

وی از حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور به عنوان یکی از دستاوردهای برجام یاد کرد و ادامه داد: 27 طرح مصوب سفر ریاست جمهوری به قم تخصیص کامل را نداشته اما تلاش می‌شود که اقدامات لازم برای تکمیل شدن این طرح‌ها انجام شود.

صادقی با اشاره به اینکه استان قم در مسیر توسعه حرکت می‌کند، تصریح کرد: با وجود مشکلات امنیتی در سطح منطقه و تلاش دشمنان برای نفوذ به نظام اسلامی، به برکت مردم و تلاش خدمت‌گذاران عرصه اطلاعاتی و امنیتی نظام اسلامی امنیت بی‌نظیری دارد.

وی افزایش امنیت را یکی از اولویت‌های اصلی دولت در استان قم برشمرد و عنوان کرد: اکنون خبرهای خنثی‌سازی حرکت‌های تروریستی دشمن در نقاط مختلف نظام اسلامی شنیده می‌شود که قم یکی از اهداف اصلی این حرکت‌هاست.

استاندار قم با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک موضوع فرهنگی در جامعه اسلامی نهادینه شود، اظهار کرد: تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی نیازمند استفاده از ظرفیت آحاد مختلف مردم است.

وی رفع آسیب‌های اجتماعی را یکی دیگر از دغدغه‌های دولت در قم دانست و مطرح کرد: طلاق و اعتیاد مشکلات بسیاری برای این استان به دنبال داشته به همین علت عملیاتی‌کردن راهکارهای کاهش این آسیب‌ها به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

صادقی توسعه در حوزه‌های خدمات، گردشگری، صنعت و اقتصاد خرد را از اهداف مورد نظر استانداری قم برشمرد و تصریح کرد: توجه به بنگاه‌های کوچک از الزامات تحقق اقتصاد خرد است به همین علت نگاه ویژه به بنگاه‌های کوچک باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هزار و 200 نفر از مردم در پروژه فرودگاه قم سرمایه‌گذاری کرده‌اند، مطرح کرد: مستندات این پروژه به صورت پراکنده در نهادهای مختلف وجود داشته و استانداری به جمع‌آوری این مستندات برای شناخت لازم از وضعیت کنونی پروژه اقدام کرده است.

صادقی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مجوز منطقه گردشگری فرودگاه به وسعت سه هزار کیلومتر صادر شده است اما برای در اختیار گرفتن قانونی زمین فرودگاه اقدامی انجام نشده و برخی از سرمایه‌گذاران و دامداران فعال در مجاورت فرودگاه از سرمایه‌گذار شکایت کرده و دستگاه قضایی حکم توقف و تخریب فرودگاه را صادر کرده است اما تلاش برای رفع مشکل این پروژه توسط استانداری به صورت ویژه دنبال می‌شود.

استاندار قم با تاکید بر اینکه حکم اولیه پرونده شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از فرودگاه در مسیر تجدید نظر قرار گرفته است، اضافه کرد: برای اجرای این پروژه طرح جامع مشخصی ارائه نشده و نظارت قانونی مورد نظر وجود نداشته به همین علت آمار هزینه‌ها و ارزش کارهای انجام شده مشخص نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان مشکل اصلی پیشرفت هستند، مطرح کرد: با عملکردهای نادرست این قشر نظام اسلامی نتوانسته به جایگاه‌های مورد نظر برسد.

* گزارش سفر به چین
صادقی به سفر مسؤولان ارشد استان به چین اشاره کرد و گفت: این سفر بر اساس دعوت استاندار گنسوی چین و برای تدوام تعاملات و فعالیت‌های اقتصادی میان قم و گنسو انجام شده است.

وی دیدار با استاندار گنسو و فرماندار لین‌شیا، بازدید از نمایشگاه، مساجد و شهر لنجو را از اقدامات انجام شده در سفر مذکور برشمرد و ادامه داد: سیاست‌های جدید دولت چین مبنی بر توسعه فعالیت‌های اقتصادی با محوریت استان‌ها به صورت جدی توسط طرف چینی دنبال می‌شود اما طرف ایرانی این موضوع را جدی نمی‌گیرد.

نماینده عالی دولت در استان قم ایجاد خط اعتباری جدید برای بازرگانان قمی و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به تجار چینی را از اهداف سفر مدیران استان قم به چین خواند و گفت: تشکیل میز لین‌شیا در اتاق بازرگانی به منظور بررسی راهکارهای ارتباط حلال و مطرح کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش سلفچگان و فرودگاه قم از دستاوردهای این سفر بوده است.
ارسال نظرات