در کارگاه آموزش مهارتی هسته‌های فرهنگی حلقه‌های صالحین مطرح شد

اقتصاد مقاومتی باید در عمل دیده شود

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه اقتصادمقاومتی باید در عمل دیده شود، گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان کلید راهگشای بخش اقتصادی کشور باید از سوی همگان مورد توجه قرار گیرد تا به یک گفتمان عمومی تبدیل شود که همت همه مردم در این زمینه نیاز است.
کد خبر: ۸۷۳۱۹۳۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، کارگاه آموزش مهارتی هسته های فرهنگی حلقه های صالحین (طرح شبکه روشنگری) به همت فرهنگی اجتماعی حوزه مقاومت حضرت ولیعصر(عج) و با شرکت تمامی مدیران فرهنگی پایگاه های مقاومت بسیج برگزار گردید .

این کارگاه آموزشی که با هدف توانمندسازی مدیران فرهنگی پایگاه‌های مقاومت و شامل مباحث اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، ماهواره و شبکه‌های اجتماهی و روشنگری مدیران فرهنگی در محل حسینیه حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام قادری کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اجرای منویات مقام‌معظم رهبری گفت: تنها راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی اجرایی ساختن مولفه‌های اقتصادمقاومتی است.

وی افزود: تلاش در راستای ارتقای رشد ملی، خنثی نمودن تحریم‌های دشمن در عرصه اقتصادی، مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت، مدیریت مصرف، بالا بردن تولید ملی با حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مقاومت مدبرانه در مقابل تحریم ها و توانمندسازی بخش خصوصی از ارکان و مهم‌ترین ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر لزوم افزایش صادرات و بالابردن توان تولید گفت: تا زمانی که اقتصاد دولتی و نفتی است، اقتصاد مقاومتی در حد شعار باقی می‌ماند.

حجت‌الاسلام قادری با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید در عمل دیده شود، گفت: عملکرد مسئولین در اقتصادمقاومتی در چند سال گذشته کافی نبوده است، اقتصاد مقاومتی به عنوان کلید راهگشای بخش اقتصادی کشور باید از سوی همگان مورد توجه قرار گیرد تا به یک گفتمان عمومی تبدیل شود که همت همه مردم در این زمینه نیاز است.

وی اقتصاد مقاومتی، نقطه مقابل اقتصاد وابسته و مصرفی دانست و گفت: تغییر ساختارهای اقتصادی موجود، بومی‌سازی اقتصاد کشور، اصلاح الگوی مصرف، صرفه جوئی، تکیه بر دارایی های معنوی و مادی، حمایت از تولید ملی، توانمندسازی بخش خصوصی، کاهش وابستگی به نفت و پرهیز از خام فروشی، پرهیز از اسراف و تجمل گرایی، ساده زیستی، قناعت، توجه به مسئله آموزش و تربیت افراد اجتماع و بخصوص اقشار جوان و کودکان، بسط معنویات و آموزه های دینی، آگاهی مردم از دارایی، منابع و توانمندی های داخلی و سرمایه های معنوی و مادی، استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان، استفاده حداکثری از کالاهای داخلی و نهراسیدن از تحریم‌های اقتصادی دشمن راهکار رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار