نفوذ فرهنگی غرب با هدف استحاله فرهنگی و اعتقادی است

نفوذ فرهنگی، خطرناکترین نفوذ دشمن

مدیر عقیدتی و نظارت حوزه بسیج زرندیه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن گفت: دشمن به دنبال ایجاد گسست های اجتماعی برای نفوذ به کشور است.
کد خبر: ۸۷۳۱۹۴۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سیداحمد طباطبایی، مدیر عقیدتی و نظارت حوزه بسیج زرندیه در کارگاه آموزش مهارتی هسته های فرهنگی حلقه های صالحین این شهرستان جمهوری اسلامی ایران، ام القراء و کانون حرکت جهانی اسلام دانست و گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری یکی از دلایل اصلی تهاجم فرهنگی به انقلاب اسلامی، محوریت جمهوری اسلامی ایران، به عنوان ام القراء و کانون حرکت جهانی اسلام است.

وی افزود: اهداف تهاجم فرهنگی، ارتباط تنگاتنگی با علل و ریشه‌های آن دارد؛ مسخ و از بین بردن ارزش‌ها و روحیه انقلابی مردم مسلمان ایران، دگرگون سازی اندیشه و آرمان‌های الهی و اعتقادی، ریشه کن کردن فرهنگ ملی و فرو ریختن ارزش‌های بومی، تسلط بر منابع اقتصادی کشور و به دست گرفتن بازار تجارت، حاکمیت بخشی به ارزش‌های مادی و ترویج دنیاگرایی و تقویت فرهنگ مصرف گرایی از جمله اهداف تهاجم فرهنگی دشمن است.

مدیر عقیدتی و نظارت حوزه بسیج زرندیه تصریح کرد: اگر بخواهیم در مقابل نفوذ فرهنگی دشمن مانعی ایجاد کنیم راهی جز ترویج فرهنگ قرآن نداریم؛ متاسفانه آسیب‌های اجتماعی تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای، تغییر زبان شفاهی، افزایش فاصله طبقات فرهنگی و تشدد گسست‌های بین نسلی از جمله تاثیرات برنامه‌های ماهواره‌ای بر سبک زندگی اسلامی است.

برادر پاسدار علی سرخیل فرمانده حوزه مقاومت بسیج ولیعصر(عج) در ادامه این کارگاه با اشاره به اهداف دشمنان در ترویج و جذب جوانان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: امروزه هدف اصلی شبکه‌های اجتماعی از بین بردن و تضعیف اعتقادات جوانان است و تنها راه مقابله با خطرات این شبکه آموزش استفاده صحیح از این شبکه‌هاست.

وی افزود: بی توجهی به برنامه های فرهنگی که از طریق شبکه های اجتماعی منعکس می شود خطرات زیادی را متوجه جوانان و حتی عموم خانواده ها می کند ،برای خنثی کردن نقشه های فرهنگی دشمنان تمامی متولیان امور در بخش های مختلف مسئول هستند و باید در یک برنامه ریزی دقیق برای خنثی کردن اهداف آنها اقدام کنند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار