خبرهای داغ:
به مناسبت روزجهانی مسجد؛

مساجد دانشگاه‌های انسان‌سازی هستند/تصویر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گالیکش گفت:مسجد اولین معیار اخلاق و دین‌مداری و مرکز اصلی حرکت‌های فرهنگی است که باید آحاد جامعه بخصوص جوانان را برای حضور در حماسه‌ها و حرکت‌های انقلابی سوق دهد.
کد خبر: ۸۷۳۱۹۶۲
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گالیکش در این مراسم گفت: ۳۱ مرداد روز به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط اسرائیل غاصب است که سال ۲۰۱۰ به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.
سرهنگ سید یحیی قاضوی افزود: همه ساله برنامه‌هایی به این مناسبت در راستای ترویج معرفت دینی برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: مسجد اولین معیار اخلاق و دین‌مداری و مرکز اصلی حرکت‌های فرهنگی است که باید آحاد جامعه بخصوص جوانان را برای حضور در حماسه‌ها و حرکت‌های انقلابی سوق دهد.
قاضوی افزود: نوجوانان و جوانان باید با جایگاه واقعی مسجد و فعالیت در موضوعات مختلف با محوریت حرکت‌های فرهنگی و ایجاد شناخت بهتر نسبت به جامعه آشنا شوند و مساجد را محور اصلی حرکت‌های مقاومت و فرهنگی قرار دهند.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گالیکش نیز در این همایش گفت: مسجد مرکز جوش و خروش اسلامی است. در اسلام همه مساعل دینی، احکام و حرکت‌های انقلابی از مساجد آغازشده است.
حجت‌الاسلام ایوب ممشلی افزود: مسجدی که علیه نظام و پیامبر اکرم (ص) به دنبال دسیسه و تخریب بوده و تخریب جایگاه مسجد را یکی از دسیسه های خود قرار داده است مسجد ضرار بوده است.
وی تاکید کرد: مسجدی که موضوعش اشاعه فرهنگ اسلامی و برنامه‌های دینی نباشد از دیدگاه پیامبر مردود است.
ممشلی با اشاره به اینکه محور مسجد امام جماعت است اظهار داشت: برخی میگویید امام جماعت در امور مسجد دخالت نکند و تنها در مسجد برای اقامه نماز حضورداشته باشد. امام جماعت به عنوان یک فکر و انسان خلاق محور و رکن مسجد است.
وی دیدگاه طایفه‌ای و گروهی را از آسیب‌های پیشبرد امورات مسجد نام برد و گفت: مسجد به هیچ فرد و طایفه‌ای وابسته نیست. امام جماعت دنبال وحدت، اولویت‌ها، ارزش‌ها و مهم‌ترین‌ها است و نباید مسجد از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی وزندگی مردم فاصله بگیرد. امام جمعه موقت گالیکش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حرمت مساجد در برخی از کشورهای اسلامی زیر پا گذاشته می‌شود گفت: این حرکت ناشایست زنگ خطری در جهان اسلام است و زنده نگه‌داشتن واقعه آتش کشیدن مسجدالاقصی و ابراز تنفر از این حادثه تلخ کار بسیار ارزنده‌ای است که انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام سید رسول میرزایی با اشاره به اینکه امروز مسجد داشتن و مسجد ساخت هنر است گفت: در کشور به بیش از این تعداد مساجدی که ساخته‌شده است نیاز است اما هنرمندی بیشتر در آبادانی مساجد است نه ساخت آن؛ آبادانی مساجد به فضای ظاهری مساجد نیست بلکه به خروجی مساجد است. مساجد دانشگاه‌های انسان‌سازی هستند که نقش ویژه ای در بالندگی و تربیت اسلامی جامعه دارد. تعدادی از خادمین و فرماندهان پایگاه و هیئت امنا هم درحضور فرماندهی ومسئول نمایندگی ولی فقیه ومسئول سازمان تبلیغات شهرستان به بیان مشکلات خود پرداختند و پاسخ های خود را دریافت کردند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه درپایان جلسه درجمع بندی نهایی گفتند که: عالم مسجد محور است وباید درتصمیم گیری ها ازنظراتش بهره گرفت.نقش عالم ایجاد وحدت وجلوگیری از تشنج وتفرقه درمسجد است.اگر که امام جماعت را بعنوان محور دربرنامه ها قرار دهید و احترام عالم را حفظ کنید.
در پایان این همایش برترین مساجد و اعضای هیئت امنای مساجد شهرستان گالیکش معرفی و تجلیل شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار