خبرگزاری بسیج: مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود، از برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در تبریز خبر داد که از چهارم تا هفتم شهریور ماه امسال برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۳۱۹۹۱
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی مصائبی با اعلام این خبر، افزود: در مسابقات استانی قرآن کریم 432 نفر به مدت سه روز در دو بخش خواهران و برادران با یکدیگر رقابت خواهند کرد .

وی ادامه داد: در مسابقات استانی سال گذشته از یکهزار و 500 نفر شرکت کننده 307 نفر به مرحله استانی راه یافته بودند که امسال بیش از دو هزار شرکت کننده در استان داشتیم که 432 نفر از آن ها به مرحله استانی راه یافتند.

حجت الاسلام مصائبی با گرامیداشت روز جهانی مساجد و با بیان اینکه مساجد استان متولی واحدی ندارد، اظهار داشت: البته متولی اصلی و در حقیقت تنهاترین متولی مساجد استان، اوقاف است که باید به آن توجه شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار مسجد در آذربایجان شرقی وجود دارد، بیان کرد: یک سوم این مساجد بسیار آباد بوده، یک سوم مساجد نیز زیبا و دارای قدمت تاریخی هستند که اوقاف به علت میراثی بودن آن ها دخالتی ندارد.
وی با بیان اینکه تمام مساجدی که نیاز به تعمیر دارند در یکسال آینده بازسازی می شوند، افزود: یک ششم مساجد استان که نیاز به تعمیر دارند، مخروبه هستند .
وی همچنین با اشاره به اینکه بیش از یکصد امامزاده در آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: امسال میزان نذور مردم به امامزاده ها و بقاع متبرکه استان نسبت به سال گذشته افزایش داشت.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی همچنین گفت: تاکنون 40 وقف جدید در استان ثبت شده که بزرگترین و مهمترین آن ها، وقف ساختمان آیت الله سبحانی به ارزش چهار میلیارد ریال برای انجام امور خیر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها