مسؤول بسیج سازندگی بندرلنگه از تفاهم‌نامه همکاری با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان ایجاد مشاغل خانگی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۲۰۰۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، بعد از ظهر امروز نشستی با موضوع اشتغالزایی و کارآفرینی با ایجاد مشاغل خانگی با حضور مصطفی اقتداری رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و عبدالزهرا لنگه‌ای مسؤول بسیج سازندگی، فتح الله میرکمانداری مسؤول بسیج هنرمندان بندرلنگه و جمعی از کارشناسان اشتغال در محل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این شهرستان برگزار شد.

عبدالزهرا لنگه‌ای در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این نشست با هدف تعامل هرچه بیشتر بین بسیج سازندگی و اداره میراث فرهنگی بندرلنگه برای ایجاد فرصت‌های شغلی خانگی برگزار شده است.

وی افزود: متقاضیان ایجاد مشاغل خانگی می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های صنایع دستی در مراکز آموزشی مورد تایید میراث فرهنگی و معرفی از آن اداره جهت دریافت تسهیلات به ما مراجعه کنند.

مسؤول بسیج سازندگی بندرلنگه اضافه کرد: امروز نیز در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری به‌منظور آموزش، شناسایی و معرفی متقاضیان مشاغل خانگی صنایع دستی منعقد گردید.

در ادامه مصطفی اقتداری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بندرلنگه افزود: در این تفاهم‌نامه زنان خانه‌دار فاقد شغل و صنعتگران در تمامی رشته‌ها که دوره آموزشی و مهارتی صنایع دستی را گذرانده باشند و متقاضی ایجاد کارگاه باشند جهت دریافت تسهیلات به بسیج سازندگی شهرستان معرفی می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه این اداره متولی اصلی ساماندهی و آموزش صنایع دستی می‌باشد ظرفیت قابل توجه‌ای از صنعتگران در این شهرستان ساماندهی شده‌اند و حال مجموعه بسیج حرکت خوبی را در جهت پرداخت تسهیلات و ایجاد فرصت‌های شغلی برای این عزیزان فراهم آورده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بندرلنگه در پایان گفت: هم اکنون نیز دوره آموزش صنایع دستی به همت شهرداری بندرلنگه و بسیج هنرمندان بندرلنگه در عمارت تاریخی فکری در بیش از10رشته در قالب طرح اوقات فراغت در حال برگزاری می‌باشد.

ارسال نظرات