مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان:

عملکرد بانک مهر اقتصاد در پیاده سازی بانکداری اسلامی موجب خرسندی است

رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان اردبیل با مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۸۷۳۲۱۰۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان، در این دیدار که در راستای تشریح عملکرد و دستاوردهای بانک مهر اقتصاد در زمینه پیاده سازی بانکداری اسلامی برگزار شد ، حجت الاسلام فیاضی – مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان – با ابراز خرسندی از اهتمام مدیران و مسئولین بانک مهر اقتصاد به امر بانکداری اسلامی و اقدامات انجام یافته در آن گفت : عملکرد بانک مهر اقتصاد در زمینه بانکداری اسلامی موجب خرسندی است و اقدامات مهم و بسیار خوبی انجام شده است . وی نقش حاکمیت در معیشت و کسب روزی حلال را بسیار پرنقش و ارزنده ارزیابی کرد و افزود : کلیه مسئولین نظام باید دغدغه جامعه که همان اقتصاد سالم و مقاومتی است را درک کنند و برای رفع مشکلات اقتصادی که زمینه ساز مشکلات و معضلات در سایر حوزه ها می باشد ، تلاش مضاعف داشته باشند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل بانکها را یکی از ارکان تاثیر گذار در نظام اقتصادی دانست و گفت : در اقتصاد مقاومتی باید بر اساس دین و آئین حاکم بر جامعه و با نگاه به منابع داخلی بصورت معقول و متعهدانه گام برداریم و اگر بانکها نیز این دیدگاه را در خویش تقویت نمایند بسیاری از گرفتاریها و مشکلات فعلی جامعه حل خواهد شد .

در این دیدار ، محرم خرم – رئیس اداره امور شهعب بانک مهر اقتصاد استان اردبیل – طی سخنانی با اشاره به تاریخچه تصویب قانون بانکداری بدون ربا ، لزوم توجه به دغدغه های مسئولین نظام ، علما و مردم در زمینه بانکداری اسلامی را مورد تاکید قرار داده و گفت : مجموعه بانک مهر اقتصاد طی سالهای گذشته ، موضوع رعایت بانکداری بدون ربا و گسترش بانکداری اسلامی را یکی از اساسی ترین اولویتهای خویش قرارداده و اقدامات بسیار گسترده و مثبتی در این زمینه انجام داده است .

خرم ، فرهنگ سازی بانکداری اسلامی در جامعه را یکی از دغدغه های سیستم بانکی عنوان کرد و گفت : باید ادبیات بانکداری اسلامی در جامعه توسعه یابد و در این مسیر مسئولین نظام و علما می توانند نقش سازنده ای داشته باشند .

رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان اردبیل با بر شمردن اقدامات این بانک در زمینه پیاده سازی بانکداری اسلامی گفت : برگزاری دوره های آموزشی کارکنان و مسئولین شعب بانک مهر اقتصاد ، برگزاری نمایشگاههای تخصصی بانکداری اسلامی ، تطبیق کلیه قراردادها و عقود اسلامی بانک با موازین شرع مقدس اسلام ، انتشار کتاب های احکام عملی بانکداری بدون ربا و دفترچه های ویژه بانکداری اسلامی با هدف توسعه فرهنگ و ارتقاء سطح معلومات عمومی مردم و مشتریان در زمینه بانکداری اسلامی جزو اقدامات شاخص این بانک می باشد.

وی افزود : بانک مهر اقتصاد برای اولین بار طی سنوات گذشته ، مابه التفاوت سود علی الحساب و قطعی سپرده گذاران خویش را محاسبه و به مشتریان خویش پرداخت نموده و در زمینه پرداخت تسهیلات نیز کلیه قرارداها را به تائید کمیته فقهی رسانده است .

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا با همت و توجه ویژه مسئولین و مردم ، بانکها بتوانند نقش اصلی خود را در این زمینه بدرستی ایفا نمایند .


ارسال نظرات
آخرین اخبار