از زماني كه پدرش دار فاني را وداع گفته بود،تنها منبع درآمدشان نان‌پزي مادر بود سنش كم بود، اما مي‌دانست داغي تنور، مادر را هر روز رنجورتر و دستان مهربان او را سوخته‌تر مي‌كند.
کد خبر: ۸۷۳۲۱۹۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰


به گزارش، ساعت‌ها در كنار مادر و تنور نان‌پزي مي‌نشست و به راهي براي آسان شدن كار سخت مادر و كم كردن گرماي سوزنده آتش فكر مي‌كرد. سال‌ها گذشت؛ بزرگ‌تر شد ولي خاطرات گذشته و داغي تنور نان‌پزي مادر را از ياد نبرد. عزم خود را جزم كرد و پس از چندين ماه تلاش و كوشش بي‌وقفه موفق به اختراع دستگاه نان‌پزي محلي و ثبت آن در سازمان ثبت اختراعات شد.


پس از چندي كارگاه نان محلي (ساجي) خود را داير و در ابتدا با ايجاد اشتغال مستقيم براي پنج بانو كار خود را آغاز كرد و رفته‌رفته فعاليت كارگاه خويش را توسعه داد كه هم‌اكنون پس از به‌كارگيري 150 نيرو، نان‌هاي محلي پخت شده در كارگاه را در بسته‌بندي‌هاي بهداشتي توليد مي‌كند.


فريبرز عزيزي، مخترع و مجري طرح پخت نان محلي ساجي با اشاره به استقرار كارگاه بزرگ پخت نان محلي در يكي از روستاهاي شهرستان پاوه، اظهار كرد: با دريافت 150 ميليون ريال تسهيلات از كميته امداد توانستم كارگاه خود را راه‌اندازي كنم و ماهانه بيش از 750 ميليون ريال دست‌مزد به كارگران مشغول در كارگاه پرداخت مي‌كنم.


مخترع و مجري طرح پخت نان محلي ساجي نان محلي كرمانشاه (ساجي) را از مرغوب‌ترين، خوش طمع‌ترين و پرمصرف‌ترين نان‌هاي محلي در كشور عنوان كرد و گفت: تمامي افراد شاغل در كارگاه خود را زير پوشش بيمه سازمان تامين اجتماعي درآورده‌ام.


عزيزي با بيان اينكه دستگاه پخت نان ساجي اختراع شده امكان پخت 12 نان در هر دقيقه را دارد، متذكر شد: از آن‌جايي كه قوت اصلي مردمان منطقه غرب كشور نان است، استقرار اين كارگاه علاوه بر اشتغال‌زايي موجب تامين آسان نان مصرفي مردم نيز شده است كه سرعت بالاي دستگاه مذكور علاوه بر صرفه‌جويي در زمان، موجب كاهش بسياري از هزينه‌هاي پخت نيز مي‌شود.


براساس اين گزارش، حالا روزهاي سخت براي او گذشته و زمان آسايش فرا رسيده، درست است دستان رنجور و سوخته مادرش هرگز التيام پيدا نمي‌كند ولي با اختراع دستگاه پخت نان اميدوار است دستان هيچ نان‌پزي در كنار گرماي تنور ديگر آسيب نبيند.
 منبع: پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي
ارسال نظرات