حجت الاسلام خوش خلق در گفتگو با «بسیج»:
امام جماعت شهر مقدس مشهد گفت: وقتی نماز تمام می شود چند دقیقه ای به مشکلات مردم گوش می دهم اگر کاری از دستم بر آید انجام می دهم و اگر نتوانم حداقل به درد دل آنها گوش می دهم.
کد خبر: ۸۷۳۲۲۶۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
حجت الاسلام ابوالقاسم خوش خلق امام جماعت شهر مقدس مشهد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جماعات مساجد گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب مسجد فقط نباید برای نماز خواندن تنها باشد و امام جماعت مسجد بعد از نماز نباید در را ببندد و از مسجد خارج شود.

وی افزود: مسجد باید پایگاهی مردمی باشد تا همه مردم بتوانند در آنجا مشکلات خود را مطرح کرده و به دنبال راه حل آن باشند در این صورت رفت و آمد مردم به مسجد بیشتر می شود.

حجت الاسلام خوش خلق تصریح کرد: ائمه جماعات مساجد باید برای امور مختلف مردم برنامه ریزی کنند، من خودم به عنوان شخصی که در مسجد نماز می خوانم سه نکته را رعایت می کنم که به نظرم بسیار در جذب حداکثری مردم موثر بوده است.

وی ادامه داد: اولین چیزی که امام جماعت مسجد باید رعایت کند حضور به موقع و منظم و مرتب در مسجد است و وقتی نماز تمام می شود چند دقیقه ای به مشکلات مردم گوش می دهم اگر کاری از دستم بر آید انجام می دهم و اگر نتوانم حداقل به درد دل آنها گوش می دهم.

حجت الاسلام خوش خلق اظهار داشت: دومین مسئله ای که به نظرم مهم می آید سرکشی امام جماعت مسجد به خانواده شهدا و محرومین است وقتی کسی بیمار می شود و چند روز به مسجد نمی آید امام جماعت مسجد باید پیگیری کند و جویای احوال او باشد و ببیند چه مشکلی دارد و همه اینها باعث جذب مردم به مسجد می شود.

وی گفت: مسئله دیگر خوش برخورد بودن و خوش رفتاری با مردم است به خصوص در مورد کودکان و جوانان این نکته اهمیت زیادی دارد باید برنامه های تفریحی، دادن جایزه، اردو و ارتباط برقرار کردن با جوانان و مشورت گرفتن از آنها را برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام خوش خلق افزود: در تشکیلات امور مساجد یکی از کسانی که باید بسیار فعال باشد و تعامل خوبی با امام جماعت داشته باشد فرمانده پایگاه بسیج مسجد است اگر این دو با هم تعامل داشته باشند خیلی می توانند در ارتباط با مردم موثر باشند.

ارسال نظرات