درآستانه برگزاری هفدهمین اجلاس سالیانه اساتید بسیجی در مشهد عنوان کرد
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مهم‌ترین مشکلی که هم اکنون در اقتصاد ایران وجود دارد كم بودن بهره‌وري توليد به دليل دور بودن از فناوری های روز دنیا در بخش تولید است.
کد خبر: ۸۷۳۲۲۹۳
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدمهدی صالحی درآستانه اجلاس هفدهم در گفت و گویی اظهار کرد: در دنیای امروزی به قدرت رسیدن کشورها دو مؤلفه دارد؛ نخست موضوعات مربوط به حوزه دفاع و دوم حوزه اقتصادی که در برخی از وضعیت‌ها اهمیت بخش اقتصاد از دفاع نیز بیشتر است .

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی اقدامات مناسبی داشته و به جرئت می توان از معدود کشورهایی است که می‌تواند امنیت خود را با استفاده از قدرت دفاعی برقرار کند اما نظام اقتصادی آن از مشکلات زیادی رنج می برد.

صالحي بااشاره به هوشمندي رهبري انقلاب در توجه دادن مسئولان و مردم به اقتصاد مقاومتي و درون زا بیان کرد: امروز جنگ واقعی میان کشورها در حوزه های اقتصادی اتفاق می افتد؛ به بیان دیگر کشوری می تواند در دنیا به قدرت برسد که از نظر اقتصادی وابسته به ديگران نبوده و بتواند نیازهای اساسی خود را تأمین کند.

وي ادامه داد: در راه رسیدن به استقلال اقتصادی یکی از رویکردهای اصلی باید استفاده از علوم و فناوری های روز و تقویت حوزه دانش بنیان به ویژه در بخش تولید باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که حوزه تولید در کشور دارد فرسودگی و دور بودن از فناوری های روز دنیا است، خاطرنشان کرد: برای نوسازی این تجهیزات افراد نخبه و فرهیخته می توانند کمک به سزایی داشته و باید از ظرفیت های آنان استفاده کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی افزود: در این میان اساتید بسیجی با روحیه جهادی که ویژه افراد بسیجی است می توانند نقش بسیار مؤثری داشته باشند زیرا این گروه علاوه بر بنیه علمی توان تلاش بالایی داشته و علاوه بر این، با شاخص‌های اقتصاد مقاومتی آشنایی دارند و می‌توانند برای نهادینه شدن و اجراي اين شعار گام‌های بسیار مؤثری بردارند.

گفتني است، هفدهمين اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، از ۹ تا ۱۲ شهریور 95 با حضور سخنرانان و مسئولان ارشد نظام، استادان و نخبگان دانشگاهی بسيجي، فرماندهان شبکه های جنگ نرم و ... بامحوريت « اقتصاد مقاومتی و جایگاه بین المللی شدن قدرت جمهوری اسلامی» در سالن صباي مشهد مقدس برگزار می‌شود


ارسال نظرات