خبرهای داغ:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان قزوین عنوان کرد:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان قزوین اذعان کرد: سوء‌مدیریت مسئولین در برخی از حوزه‌های فعالیتی عامل اصلی عدم توسعه اقتصاد مقاومتی در این حوزه‌ها می‌باشد.
کد خبر: ۸۷۳۲۳۴۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

حجت‌الاسلام شعبانی مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص چگونگی پیشرفت کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی در شش ماه گذشته اظهار کرد: به ‌دلیل اهمیت اقتصاد مقاومتی و لزوم انجام اقدامات عملی، مقام معظم رهبری در سخنان خود در نخستن روز فروردین ماه سال جاری تمام خواسته‌ها و مطالبات خود را در این حوزه مطرح کرده و مسئولین و مردم را به اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی دعوت نمودند.

وی با اشاره به اقدامات موفقیت‌آمیز مسئولین و مردم در برخی زمینه‌ها و حوزه‌های فعالیتی تبیین کرد: متاسفانه ما در خصوص پیشرفت و توسعه اقتصاد مقاومتی در بسیاری از زمینه‌ها چندان موفق عمل نکرده‌ایم.

این مسئول سوء‌مدیریت ها را علت اصلی عدم توسعه اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: سوء‌مدیریت مسئولین در برخی از حوزه‌های فعالیتی عامل اصلی عدم توسعه اقتصاد مقاومتی در این حوزه‌ها می‌باشد.

شعبانی اقتصاد، زمان و نیروی انسانی را از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: مسائل مالی، نیروی انسانی و زمان از مهم‌ترین پیش‌ نیازها و ارکان اصلی پیشرفت هستند و باید مسئولینی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند بتوانند مسائل اقتصادی کشور را به ‌طور شایسته کنترل کنند.

وی افزود: مسئولین می‌بایست در تخصیص منابع مالی، انسانی، فرهنگی و انسانی از قاعده اهم و مهم که در اسلام نیز به آن اشاره شده است پیروی نمایند و در چگونگی استفاده از منابع و سرمایه‌ها همواره دقت و توجه کافی را به کار بندند.

این مسئول در خاتمه با اشاره به لزوم اولویت ‌بندی فعالیت‌ها تشریح کرد: باید در ابتدا هزینه‌ها صرف فعالیت‌هایی شوند که با صرف کمترین هزینه‌ها بیشترین بازخورد را داشته باشند تا بتوانیم در زمینه اقتصاد مقاومتی به پیشرفت برسیم.

1102/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها