در نامه سرگشاده سازمان بسیج اساتید به نمایندگان مجلس تاکید شد
سازمان بسیج اساتید کشور طی نامه ای سرگشاده خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتظار است مجلس دهم با ایستادن در مقابل عقد قرارداد استعماری نفت، اشتباه استراتژیک مجلس نهم در تصویب عجولانه برجام و رای مثبت به عاقد قرارداد ننگین کرسنت را جبران نماید.
کد خبر: ۸۷۳۲۴۸۶
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج اساتید کشور طی نامه ای سرگشاده خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتظار است مجلس دهم با ایستادن در مقابل عقد قرارداد استعماری نفت، اشتباه استراتژیک مجلس نهم در تصویب عجولانه برجام و رای مثبت به عاقد قرارداد ننگین کرسنت را جبران نماید. متن کامل این نامه که در اختیار خبرگزاری بسیج قرار گرفته به این شرح است:

بسمه تعالی

رئیس، اعضای هیئت رئیسه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

هم شما نمایندگان محترم و هم بسیاری از آگاهان داخلی و خارجی می دانند که امروز جمهوری اسلامی ایران و نظام سلطه در یک جنگ تمام عیار در راهبردی ترین منطقه جهان یعنی غرب آسیا در مقابل هم قرار گرفته و همه قرائن نیز نشان بر زمینگیر شدن نظام سلطه دارد. آنها با اشغال عراق بر آن بودند تا از این منطقه، جهان را سروری نمایند. آنگاه که در عراق با شکست مواجه شدند بر آن شدند تا از لبنان و از طریق جنگ نیابتی این شکست را جبران کنند که در آن جنگ نیابتی ( 2006) نیز با رشادت تاریخی فرزندان مقاومت اسلامی و حزب الله شکست خوردند و به فضل خدای بزرگ شکست دیگر آمریکا در جنگ نیابتی دیگر که این بار نه به وسیله سگ حلقه به گوش آنها یعنی رژیم صهیونیستی، بلکه از سوی گروه های تروریستی که از سوی آمریکایی ها و اذناب آنها در منطقه، طراحی، آموزش و مورد پشتیبانی همه جانبه قرار گرفته و جنگ ویرانگری به راه انداخته اند، در سوریه و عراق در حال تکرار است. به همین دلیل یعنی شکست های مفتضحانه آمریکا از جمهوری اسلامی ایران و دوستانش در منطقه و از سوی دیگر پیشرفت های معجزه آسای نظام، به رغم تحریم های گسترده، در ابعاد گوناگون به خصوص علمی، دفاعی و هسته ای بود که خصم کینه توز را به تلاش برای مذاکره و نفوذ از طریق آن کشاند.

در مذاکره هسته ای نیز متاسفانه هشدارهای امام المسلمین از سوی بعضی مسئولین محترم مورد دقت و توجه لازم قرار نگرفت و به رغم تلاش های شبانه روزی مذاکره کنندگان، اما به دلیل بی توجهی به بعضی خطوط قرمز نظام، از جمله نامه مشروط 9 بندی امام المسلمین، که مجلس محترم نهم نیز با تصویب عجولانه برجام سهمی در این گرفتاری ها ایجاد کرد، امروز نظام از یک سو با محدودیت های گسترده در صنعت هسته ای خود روبروست که بر تلاش علمی کشور نیز متاسفانه تأثیر منفی گذاشته و از سوی دیگر خبری از چرخیدن چرخ اقتصاد هم نمی باشد و به قول وزیر محترم خارجه، دولت تدبیر و امید با یک مشت اسناد توخالی از سوی طرف مقابل مواجه شده است.

اکنون این گمانه در حال گسترش است که بعضی اجزای دولت در تلاش اند تا با واگذاری امتیازاتی از نوع دارسی، دشمن را به انجام تعهدات خود در برجام وادار کنند. به فرض محال حتی اگر آنها به وسیله بعضی از نفوذی های خود به چنین امتیازاتی در بحث نفت و سلطه بر منابع نفتی کشور دست یابند، آیا کسی می تواند تضمین نماید که طمع این جهانخوران پایان خواهد یافت و برعکس عقب نشینی دوباره  دولت آنها را جری تر نخواهد کرد. امیدواریم مجلس دهم با حساسیت لازم و با توجه به مسئولیت بزرگی که به عهده دارد اجازه ندهد منابع ملت مظلوم و قهرمان ایران بار دیگر مانند قبل از انقلاب با قراردادهای بلند مدت به حلقوم دشمنان این ملت برود تا حداقل جبرانی باشد بر خطای استراتژیک مجلس نهم در تصویب عجولانه برجام و رای مثبت به عاقد قرارداد ننگین کرسنت. اساتید بسیجی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این انتظار و امید را دارند که همه مسئولین محترم که در این زمینه مسئولیت دارند، به خصوص دولت محترم هشدار امام المسلمین در رابطه با لزوم انجام اصلاحات لازم در این قراردادها را جدی بگیرند.

1395/6/1

والسلام علیکم و الرحمه الله

سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور

ارسال نظرات