خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان آزادشهر گفت:همزمان با هفته دولت امسال، ۲۲۴پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در شهرستان آزادشهر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۲۵۴۷
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آزادشهر،فرماندار شهرستان آزادشهر در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت:224پروژه عمرانی،اقتصادی،تولیدی،اشتغالزایی با اعتبار 45میلیارد تومان و 230نفر اشتغالزایی در هفته دولت کلنگ زنی و یا افتتاح خواهد شد.

حبیب شفاهی افزود:مهمترین پروژه های افتتاح شده در این هفته هتل الماس با اعتبار 10میلیارد تومان و اشتغالزایی 30نفر،کارخانه کارتن سازی مبتکران فجر با اعتبار 20میلیارد تومان و اشتغالزایی 100نفر در فاز اول،مرکز بهداشت،درمانی روستایی قورچای با اعتبار 400میلیون تومان و تحت پوشش قرار دادن 6هزار و 500 نفر از اهالی روستاهای اطراف،افتتاح 80 واحدی مسکن مهر نگین شهر با اعتبار 2 میلیارد تومان و 400میلیون تومان،ساختمان اداری شهرداری نوده با اعتبار 600 میلیون تومان خواهد بود.

وی ادامه داد:مخزن بتنی 500 متر مکعبی روستای مرزبان با پیش بینی اعتبار 260 میلیون تومان،مخزن بتنی 500 متر مکعبی روستای فاضل آباد با پیش بینی اعتبار 260 میلیون تومان، مخزن بتنی 100متر مکعبی روستای کوهمیان با پیش بینی اعتبار 75میلیون تومان،خط انتقال از دارتپه-فاضل آباد با پیش بینی اعتبار 700میلیون تومان و تأمین آب شرب روستایی سبزواریها با اعتبار 260میلیون تومان از پروژه های کلنگ زنی خواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گلستان در این مراسم گفت:طی 20سال گذشته روستاها از بسیاری از امکانات برخوردار نبودند و زیر ساخت های اولیه را نداشتند که در نظام جمهوری اسلامی ایران امکانات زیر بنایی مطلوبی فراهم شده است.

ابوطالب قزلسفلو افزود:هزینه زیادی برای ایجاد این زیر ساخت ها در روستاها فراهم شده تا باعث عدم مهاجرت جمعیت روستایی و حفظ تولید شود.

وی ادامه داد:فلسفه شکل گیری روستاهای قدیمی وجود آب و خاک بعنوان بستر تولید بوده و ما باید منابع تولید و سرمایه اصلی روستاییان را حفظ نماییم و باعث افزایش و استمرار تولید و اشتغال پایدار در روستاها باشد.

 قزلسفلو اضافه کرد:تمام زیر ساخت ها جهت عدم مهاجرت روستاییان به شهرها بوده تا جمعیت تولیدکننده روستایی در شهرها به شغل کاذب رو نیاورند.

 قزلسفلو اظهار داشت:برای حفاظت از منابع طبیعی و بهره وری مناسب از آن بدون پشتوانه مردمی نمیتوان برنامه ریزی کرد. مدیر کل منابع طبیعی استان گلستان بیان کرد:پسته قازانقایه گونه ژنتیکی بالایی دارد و انار خوب آن به دلیل عدم مدیریت صحیح و عدم تشکل مردمی خسارت مالی زیادی به اهالی زده و متأسفانه قبل از رسیدن کامل توسط سود جویان برداشت و به قیمت نازل عرضه میشد.

وی خاطر نشان کرد:عامل تخریب منابع طبیعی فقر مردم است و تا زمانیکه از ظرفیت و پتانسیل مردم جهت ایجاد اشتغال و کمک به درآمد مردم استفاده نشود این تخریب وجود خواهد داشت و تخریب منابع طبیعی علاوه بر خسارت به منابع طبیعی متوجه خود مردم نیز خواهد شد.

قزلسفلو تصریح کرد:بنا داریم در سال های إینده تولید انار و انجیر و فعالیت های آبخیز داری را توسعه دهیم و با ایجاد بند های خاکی باعث کنترل سیلاب ها و کاهش خسارت سیل شده و از جمع آوری این آبها در پشت بند های خاکی به کشت گیاهان مثمر،توسعه باغات و گیاهان دارویی شویم و سیاست اصلی و اولویت اول ما در واگذاری عرصه ها بصورت تشکل ها و در جوامع محلی است.

قزلسفلو گفت:هدف ما این است که مردم هر منطقه حافظ منایع طبیعی منطقه خود باشند و مطمعنا وقتی مردم شاهد حفاظت از منابع طبیعی در سفره غذایی باشند قطعا این حفاظت استمرار خواهد یافت.

وی در آخر بیان داشت:از محل اعتبارات ملی و آبخیز داری مبالغی برای قازانقایه پیش بینی شده و ما پیگیر دریافت اعتبارات بیشتر هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها